Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (77/129) > >>

asjemenou_loeki_midsland:
Dat is voor de 1e 7 maanden van '19 goed nieuws. ;D 8)

Leen:

Dit bericht komt uit de Leeuwarder Courant.
Ik begrijp eigenlijk die Vlielanders niet goed. Er zijn straks 4 car ferries in plaats van 3 en veel modernere dan de Midsland welk schip men op Vlieland ook niet ziet zitten.
Ik weet niet hoe jullie dat zien, maar het lijkt ook nooit goed te zijn.
Wat willen ze nu eigenlijk?

Rederij Doeksen schrapt het voornemen om minder plaatsen vrij te houden voor eilanders dan nu gebruikelijk is.

De vervoerder wilde voortaan nog slechts 15 plaatsen reserveren voor eilanders die niet vooraf een plek voor de overtocht tussen Harlingen, Vlieland of Terschelling hadden geboekt. Nu zijn dat er nog 45. Na kritiek van beide eilanden is de rederij op dit plan teruggekomen. Volgende week voeren de partijen overleg over het nieuwe vaarschema en andere zaken.
Op Vlieland maakt men zich ook zorgen over de (lagere) capaciteit van de nieuwe veren. ,,Doeksen heeft vervoerplicht. Daar houden wij en de minister het bedrijf aan’’, aldus burgemeester Tineke Schokker. ,,Waarom staan wij toch altijd lijnrecht tegenover elkaar’’, vraagt Dick Visser (Nieuw Liberaal Vlieland) zich af.

PiebeJanMan:
Leen, er zijn straks inderdaad meer schepen in de vloot van Doeksen, maar het blijft zo dat er 'slechts' 3 keer daags een veerboot naar Vlieland vaart. Het komt toch regelmatig voor dat de boot bijna vol is (vrijdagmiddag, zondagmiddag) en dan is het enige alternatief om een van de twee andere overtochten (op een heel ander dagdeel) te nemen. Op Vlieland leeft een beetje het idee dat door het volraken van een afvaart toeristen afzien van een weekend Vlieland omdat de ideale reistijden niet meer beschikbaar zijn. Met een teruggang van 800+ beschikbare plaatsen op de Vlieland naar 600 maximaal op de nieuwe schepen kan dit vaker voorkomen en daar zijn ze op Vlieland denk ik bang voor...

Leen:

Op zich begrijp ik dat wel. Maar als er meer vraag is, kan toch gewoon de Vlieland (ook) worden ingezet.
Er wordt toch vraag gestuurd gevaren. 
Voor extra vraag op Terschelling is er dan ook nog de Friesland.
Mijn ervaring is dat vele afvaarten zeker door de week van de Vlieland fors onderbezet zijn.

cupdruchan:
Ik zie het probleem van een "volgeboekte" veerboot/afvaart ook als een issue wat mensen tegenhoudt naar een der eilanden te komen.
als je een weekendje eiland gaat wil je niet vrijdagavond met de laatste boot heen en zondagochtend met de eerste terug, dan blijf je thuis of gaat ergens ander naartoe.
ik vindt nu al dat er op de piekmomenten (uitgezonderd Oerol e.d.) meer aanbod zou moeten zijn, zodat last-minutes beter benut kunnen worden.
zoals door piebejanman al gesteld wordt gaat de capaciteit met 200 pax per afvaart omlaag.
en dat er afvaarten onderbezet zijn hoort er voor mij bij als je concessiehouder bent, dit mag je m.i. niet (altijd) gebruiken als argument.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie