Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (66/129) > >>

Wim Vink:
Officiële mededeling van Doeksen:

Bij vertrek uit Harlingen werd ms Friesland vanmiddag getroffen door een snel opkomende zeer sterke rukwind. Hierbij heeft het schip de kade geraakt. De geschrokken passagiers worden aan boord opgevangen. Er is schade, maar het schip kan de dienstregeling vervolgen.

IALA:

--- Citaat van: Wim Vink op 13 november 2015, 17:06:28 ---Officiële mededeling van Doeksen:

Bij vertrek uit Harlingen werd ms Friesland vanmiddag getroffen door een snel opkomende zeer sterke rukwind. Hierbij heeft het schip de kade geraakt. De geschrokken passagiers worden aan boord opgevangen. Er is schade, maar het schip kan de dienstregeling vervolgen.

--- Einde van citaat ---

Is er enig idee van de omvang van de schade dan wel foto's?

nagier:
Denk dat niemand geregeerd heb ook via forum vragen gesteld en niemand geef antwoord

L.Noorman:
Ik durf het niet te zeggen. Gezien het feit dat het schip gewoon door kan blijven varen zal de schade minimaal zijn.... Volgens mij gaat ze woensdag naar de werf dus dan zal de schade hersteld worden.

Op de Facebook pagina van Doeksen stond vandaag dat alle Doeksen schepen met de vlag halfstok varen in verband met de toestanden in Parijs afgelopen week.

Foto: Rederij Doeksen

L.Noorman:
Op Skylgenet staat het volgende artikel. De traplist op het MS Midsland is defect.

"De traplift op het MS Midsland van Rederij Doeksen is kapot. Dat maakt het voor mensen die slecht ter been zijn lastig om naar Terschelling te komen.
Volgens de Leeuwarder Courant is de traplift op de veerboot al een week kapot. Mensen die in een rolstoel Terschelling willen bezoeken, kunnen daardoor op de boot niet in de salons komen.
Doeksen-directeur Paul Melles zegt tegen de krant iedere dag met liftfabrikant Otis te bellen over de reparatie. “Zij zeggen dat ze moeten wachten op onderdelen. Ik eis van hen dat de lift eind deze week klaar is, het duurt me veel te lang.”
Passagiers die hun overtocht al geboekt hadden en met de kapotte lift worden geconfronteerd, krijgen een plek aangeboden in de ziekenboeg van het schip. Deze is bereikbaar zonder lift.
Ook stelt Rederij Doeksen passagiers gratis om te willen boeken naar de sneldienst. Iedereen die nu een ticket boekt, wordt per mail geïnformeerd over het mankement.
De in 1974 gebouwde Midsland vaart tot eind volgende week de dienst Harlingen – Terschelling en terug. Dan is de Friesland weer terug van de werf, waar het schip een flinke upgrade krijgt."

©Skylgenet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie