Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
Wim Vink:
Uit de LC:
TERSCHELLING – De aankomsttijden van de veerboten in Harlingen sluiten vanaf volgend jaar beter aan op de vertrektijden van trein en bus. Dit schrijft de Leeuwarder Courant vandaag.
Nu gebeurt het nog dat de trein net wegrijdt als de veerboot aanmeert. Rederij Doeksen wil volgend jaar iedere bootreis even lang laten duren, waardoor de veerboot altijd op hetzelfde moment aankomt en er genoeg tijd is om over te stappen.
Ik vraag me af of dit voornemen onder elke weersomstandigheid gerealiseerd kan worden.
Humtidumty:
Binnenkort ook flitspalen op het Wad?
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=142139
Wim Vink:
TERSCHELLING – Rederij Doeksen begint het jaar met een leuke korting voor hun passagiers. Dit laat de rederij weten op haar website.
Wie vóór 25 januari een bootretour naar Terschelling boekt en in februari of maart 2015 met de auto naar Terschelling reist, ontvangt € 50 korting op de auto. De actie is ook geldig in de voorjaarsvakantie.
Meer informatie over deze actie is hier terug te vinden.
Daarnaast laat Doeksen weten vanaf nu een nieuw telefoonnummer te hebben. De rederij is bereikbaar via: 088-9000888.
Wim Vink:
Friesch Dagblad meldt:
TERSCHELLING – Terschelling krijgt in 2018 een nieuwe veerboot, dit schrijft het Friesch Dagblad vandaag. Het zou gaan om een 72 meter lange aluminium catamaran, die wordt voortgestuwd door motoren die lopen op vloeibaar gemaakt aardgas
De aanbesteding vindt in augustus van dit jaar plaats. Waar het schip zal worden gebouwd is nog onbekend. De autoveerboot wordt qua uiterlijk vergelijkbaar met de huidige veerboot Vlieland van Doeksen.
Er is ruimte voor zevenhonderd passagiers (‘s zomers als de dekken benut worden negenhonderd) en 72 auto’s. Er is 140 meter deklengte voor vrachtvervoer. Ter vergelijking: op de huidige veerboot Friesland passen maximaal 1350 mensen en 100 auto’s.
Na oplevering van de nieuwe boot kan de Friesland als tweede autoboot worden ingezet. De huidige vrachtcatamaran Noord-Nederland wordt, behalve voor de reguliere vrachtvaarten, als extra schip achter de hand gehouden. Dit schip wordt komende winter uitgerust met gasmotoren.
De veerboot Midsland gaat dan in de verkoop.
Wim Vink:
Ook de digitale Harlinger Courant besteedde aandacht aan de komst van een nieuwe veerboot:
TERSCHELLING - Terschelling krijgt in 2018 een nieuwe ‘groene’ veerboot. De 72 meter lange aluminium catamaran wordt voortgestuwd door motoren die lopen op aardgas op basis van LNG.
Daarmee wordt de luchtvervuiling in het Werelderfgoed Waddenzee fors teruggedrongen. Het schip krijgt verstelbare schroeven, die het manoeuvreren vergemakkelijken. De aanbesteding vindt in augustus van dit jaar plaats.
Waar het nieuwe vlaggenschip van Rederij Doeksen zal worden gebouwd is nog onbekend. “Het liefst in Nederland,” zegt directeur Paul Melles, “maar we gaan voor de beste prijs/kwaliteitverhouding.”
(schets uit 2010)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie