Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (56/128) > >>

PiebeJanMan:
Doeksen biedt weer kaartjes aan voor 4 euro deze zomer met de veerboot, excl teoristenbelasting en alleen te boeken als retour. Voor de auto ook 50% korting. Boeken t/m 14 maart, reizen in de zomerdienstregeling (18 apr t/m 30 sept)

http://www.veerbootinfo.nl/2014/02/rederij-doeksen-biedt-weer-actiekaartjes-aan-voor-e400/

Wim Vink:
LC, 1-3-2014:

'Veren Doeksen relatief goedkoop'

foto LC

HARLINGEN - Omgerekend naar vaartijd en afgelegde afstand zijn de veerdiensten van de Terschellinger rederij Doeksen goedkoper dan die van vergelijkbare veren naar andere Nederlandse of Duitse waddeneilanden.
De Terschellinger econoom Martinus Kosters (foto) heeft dat berekend door de tarieven met elkaar te vergelijken. In Nederland is alleen Texel goedkoper dan Vlieland en Terschelling. Kosters vindt dat staatssecretaris Wilma Mansveld rederij Doeksen ten onrechte laat bungelen.

In de zaterdagbijlage Seon & Snein: Schijn bedriegt in veerbootoorlog.

PiebeJanMan:
Mansveld niet in cassatie tegen uitspraak spoedappèl EVT

De brief:

--- Citaat ---Geachte voorzitter,
In mijn brief van 31 januari 2014 aan uw Kamer heb ik aangegeven dat ik mij nog zou beraden of ik cassatie instel tegen de uitspraak van het Gerechtshof in het door EVT aangespannen spoedappèl en heb ik toegezegd u van ontwikkelingen in het Waddendossier op de hoogte te houden. Met deze brief geef ik invulling aan die toezegging.
Inmiddels hebben constructieve eerste gesprekken plaatsgevonden met alle partijen, dus zowel met de betrokken gemeenten als met de rederijen EVT en TSM, om te verkennen welke andere mogelijkheden er nog zijn om de continuïteit van de veerverbindingen te garanderen. Deze gesprekken zullen de komende tijd met de nodige voortvarendheid worden voortgezet.
Alle gesprekken hebben een vertrouwelijk karakter, om zo in alle rust verschillende oplossingsrichtingen te kunnen uitwerken. Daarmee is er een zo groot mogelijke kans dat op korte termijn duidelijkheid komt over een mogelijke oplossing. Ik zal u informeren als die duidelijkheid er is.
Tot slot kan ik u melden dat ik heb besloten geen cassatie in te stellen tegen de uitspraak het Gerechtshof van 30 januari 2014, omdat ik de inspanningen nu wil richten op het vinden van een oplossing met betrokken partijen en minder op het nastreven van het juridisch gelijk.
Hoogachtend,
DE STAATSSECRETARIS VAN INFRASTRUCTUUR EN MILIEU,
Wilma J. Mansveld
--- Einde van citaat ---
Veerbootinfo

Humtidumty:
Door de brand op Vlieland heeft de Midsland haar bijdrage mogen leveren door brandweerwagens te vervoeren. Zie http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/brand-hotel-vlieland

Marten-Jan van Zanden:
Schoorsteenbrand bij Doeksen in Harlingen
Gepubliceerd op 29 april 2014, 20:25 Laatst bijgewerkt op 29 april 2014, 20:53

HARLINGEN - Bij rederij Doeksen aan de Waddenpromenade in Harlingen heeft dinsdagavond rond half acht een schoorsteenbrand gewoed.

Door de sterke rookontwikkeling dachten omstanders aanvankelijk dat het dak in brand stond, maar het ging om de schoorsteen.

Er werd een hoogwerker ingezet om de situatie te inspecteren en enkele brandweermannen gingen het dak op. Het vuur ging vanzelf uit. De brandweer deed een nacontrole.

Ongeveer dertig passagiers konden ongehinderd van de vertrekhal naar de veerboot lopen.

De aanwezigheid van de brandweer trok de aandacht van enkele tientallen passanten.

Bron: www.lc.nl

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie