Hoi Marten Jan.
Bij de ombouw is er aan de Noord nederland eigenlijk niet eens veel gewijzigd, behalve de kleuren van het schip is het koproer dichtgelast, pas later zijn er enige wijzigingen doorgevoerd.
Het stuk witte verschansing op het voordek is vervangen door een open reling en het middelste raam van het stuurhuis is toen verbreed, ik neem aan dat beide wijzigingen met een beter uitzicht hadden te maken, dit zal rond 1967 gebeurd zijn.
Een andere wijziging betrof de toevoer van lucht naar de hoofdmotor: Ben Oosterbaan, die indertijd machinist was op de Noord Nederland, vertelde mij dat de uitlaatgassentemperaturen van de hoofdmotor gemakkelijk te hoog opliepen, er is toen een extra fan geplaatst aan bakboordzijde naast de schoorsteen en de koele buitenlucht werd via een rechthoekige koker voor de machinekameropbouw langs direct naar de inlaat van de motor geblazen. waardoor uiteraard ook de uitlaatgassen minder heet worden. Alle drie de wijzigingen zijn goed te zien op respectievelijke foto's van Doeksen's mooiste veerboot.
p.s. Je krijgt nog een pb tje , helemaal vergeten, sorry.
Pieter