Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (69/70) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: Vriend op  8 juli 2019, 18:51:46 ---Klopt Germen, TESO heeft bij de verkoop bedongen dat het schip tot eind 1966 op afroep beschikbaar zou blijven. Toen de nieuwe kopladingboot Marsdiep schade opliep is hier één keer daadwerkelijk gebruik van gemaakt.

Ik bedoelde overigens niet dat het schip in Doeksen kleuren met de naam De Dageraad voor TESO gevaren heeft. Het schip heeft volgens mij wel korte tijd op de Terschellinger dienst gevaren in de Doeksen kleuren, terwijl men nog bezig was met de naamsverandering zoals op deze foto te zien is. Ik heb daar eerder een (andere) foto van gezien.

--- Einde van citaat ---


Jeroen, je bent toch niet in de war met deze afbeelding, waarbij het schip nog geheel in TESO-kleuren op de TESO-dienst vaart met een gefotoshopte naam Noord-Nederland erop?
Nota bene nog als ansichtkaart uitgebracht ook: pure volksverlakkerij.

Germen:


Die Ansichtkaart is volgens mij wel een zeldzaam exemplaar?


Gr. Germen



Wim Vink:

--- Citaat van: Germen op  9 juli 2019, 14:55:47 ---

Die Ansichtkaart is volgens mij wel een zeldzaam exemplaar?


Gr. Germen

--- Einde van citaat ---

Ik heg hem zelf niet, wel een digitale kopie van een ander ontvangen.

Germen:



Oke weten we dat ook weer!

Vriend:
Hoi Wim, ik ben niet in de war met die ansicht. Dat is een bekende waar ooit iemand tijdens een online veiling/bieding is ingetrapt. En daar veel te veel voor betaalde.

Ik heb eerder een foto gezien waarbij het schip al een zwarte romp had, terwijl de naam nog gewijzigd werd. Dat was een close-up van het stuurhuis en de salon en dat was geen ansicht. Ik ben vergeten waar ik die gezien heb.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie