Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (26/70) > >>

Jan Leenstra:
In ieder geval een stapje verder! Goed werk!

valkenier:
Kan die foto dan ook in Lobito genomen zijn? In die haven zit wel een haakse hoek. (Google Earth) In het zuiden van de haven zie je op GE wel een aantal scheepswrakken, maar die zijn niet goed herkenbaar

willem boot:
Ik zie dat mijn veronderstelling dat de boot niet op de rivier heeft gezeten, maar langs de kust heeft gescharreld, toch wat waarschijnlijker wordt. Op GE zie ik wat dokjes en olie-opslag, maar ik kan geen duidelijke wrakken vinden. Als-ie met opzet aan de grond is gezet, dan wordt het allemaal wel heel onzeker.

In elk geval mooi resultaat so far....

willem boot:

--- Citaat van: dageraad op 14 september 2008, 19:15:21 ---Op Hyves kwam ik de bijgaande foto tegen van Henk Langerhorst uit Heerhugowaard, en ik kreeg toestemming om hem te plaatsen op het forum, de Noord Nederland vertrekkende uit de haven van West Terschelling, zo te zien in de zomer van 1969 of 1970.  Het is in ieder geval hoogseizoen aan de drukte te oordelen.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Wat mij opvalt, is dat de SB-ramen 3 en 4 van achter gerekend hier wit zijn. Dit is deel van het autodek. Bij TESO waren die gewoon doorzichtig. Iemand enig idee hoe dat zit?

natureboy:
@ Willem,

Dat lijkt me inderdaad een aannemelijk gegeven, dat de ramen zijn gesneuveld door een aanrijdinkje met een trekker of een aanhanger en de platen een noodreparatie waren, vrachtwagens konden niet onderdeks komen, het is zeker niet gekomen door een golf, en ik denk dat die balken geplaatst zijn om dit soort bakkies in de toekomst te voorkomen.
Het was inderdaad een plezierig en comfortabel schip, daar kan zelfs de huidige Vlieland nog niet tegenop, je zat goed, door de machinekamer achteruit hoorde je practisch niets, en het was een goed zeeschip

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie