Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

(1/70) > >>

Wim Vink:
In de verzameling van mijn oom D. Stapersma vond ik deze twee foto's uit november 1968.
De eerste is genomen in de haven van WTs en de tweede in het Schuitengat.



Wim Vink:
Nog een plaatje van het achterdek van de Noord-Nederland. Daarachter de Friesland, Holland, Vlieland en Schellingerland. De foto uit april 1970 is gemaakt door mijn oom D. Stapersma.

Wim Vink:
Het afladen van een partij hout vanaf de Noord-Nederland. Deze foto is gemaakt in 1971 door mijn oom D. Stapersma.

Jan Leenstra:
Dit schip is toch wel 1 van mijn favorieten! Vindt het fantastisch om er weer eens andere foto's van te zien. Jammer dat er geen foto's meer boven water komen van hoe het schip nu is.

Jan Leenstra:
Als klein ventje vond ik het vroeger altijd prachtig om te zien als de schepen in de haven aan het zwaaien waren. Dit geschiedde in de haven bij de kade zelf, later in het dok waar nu de Koegelwieck ligt. Ook hebben de schepen tijdelijk gezwenkt bij de plek waar nu de reddingsbootschuur staat van duikteam Equador. Hier heb ik helaas geen foto van.........hoop deze wel ooit te kunnen bemachtigen.

Het zwaaien in de haven zelf was niet geheel zonder risico. De 'slof' en de 'oude' Midsland hebben weleens op de dam gezeten. Dit gebeurde trouwens binnen een paar dagen tijd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie