Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
Leen:
Wat betreft de Midsland in zijn mooiste uitvoering, ik kan het mis hebben maar de inrichting van de smalle bakboordsalons in die tijd was op zijn zachtst gezegd niet wat je zegt echt luxe of mooi.
Ik herinner me uit die tijd wel het buizen van schip bij het varen door het Vlie naar het Schuitengat.
Leen
grey:
Hallo allemaal.
Er is door de jaren heen bij Doeksen nogal eens gehermoteriseerd om diverse redenen die ik ook allemaal niet weet maar mogelijk dat anderen daar wel iets van weten.
De Vlieland,1938 begonnen met een Deutz en in 1954 is daar een zes cilinder Werkspoor voor in de plaats gekomen die helaas later na de verkoop kapot is gevroren.
De Oost Vlieland,1962 begonnen met een Crossley omdat er geen Werkspoor onder het (auto) dek paste. Dit was niet een echt succes en in 1973 (?) vervangen door een V 16 Catterpillar. Kort na de verkoop weer vervangen door een
V 8 motor van het zelfde merk.
Reihnland, Schellingerland, Vlieland, Serengeti. Ik weet niet waar het schip ooit mee is begonnen (Mack ?) als we over motoren spreken maar in 1985 (?) zijn die bij scheepswerf de Greuns in Leeuwarden vervangen door twee GM motoren.
Laat dit de een voorzet zijn want er zijn er zeker meer hermotoriseringen geweest, wie vult het verhaal aan,
Groet Grey
IALA:
--- Citaat van: grey op 28 januari 2007, 18:04:09 ---Reihnland, Schellingerland, Vlieland, Serengeti. Ik weet niet waar het schip ooit mee is begonnen (Mack ?) als we over motoren spreken maar in 1985 (?) zijn die bij scheepswerf de Greuns in Leeuwarden vervangen door twee GM motoren.
--- Einde van citaat ---
Meende ergens gelezen te hebben dat er eerst motoren van Maybach in hebben gelegen.
natureboy:
Hoi Jeroen
Toen de Midsland in 1974 door Rederij Doeksen in gebruik werd genomen stonden er twee MTU Maybach motoren in de machinekamer opgesteld, deze zijn later vervangen door GM diesels.
De Schellingerland en Midsland 2 eveneens overgenomen van AG Ems zijn uitgerust met MAK (Maschinenwerk Augsburg Kiel) diesels
Groeten Piet
tully1:
Hoi allemaal,
Ik heb dit forum pas gevonden, hardstikke leuk!
Op een videoband uit 1991 had ik nog opnames van de 'oude' Vlieland in een flinke herfststorm. De kwaliteit van de foto's is helaas niet geweldig (stills), maar wel leuk denk ik. Ik ben in ieder geval nog niet dit soort foto's tegen gekomen hier.
Een voorbeeld zit bij dit bericht, de rest kun je bekijken op een Google webalbum, link:
http://picasaweb.google.com/tulley1/MSVlieland1991
Ik moet nog wel het een en ander hebben in 'de oude doos', zal nog wel eens kijken.
Groet,
Rob
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie