Auteur Topic: Vlieland / Midsland - 1968  (gelezen 207294 keer)

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #30 Gepost op: 10 april 2006, 19:14:13 »
Hallo Allemaal,

Weer even aan het snuffelen op de CD's van mij en daar kwam ik deze afbeeldingen van de Serengeti tegen. 1 fotto dat ze in de baai ligt en 1 in zeer slechte staat.


Groeten Hessel Buren Terschelling

JoRnUs

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #31 Gepost op: 10 april 2006, 19:48:27 »
ze schijnt weer redelijk opgeknapt te zijn.. gelukkig maar.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #32 Gepost op: 11 april 2006, 16:38:57 »
Niet getreurd, volgens mij heeft zie die al gehad, want er zijn op dit moment heelveel foto's waarop ze er weer goed uitziet.. Volgens mij heeft ze dus de beurt al gehad.

JoRnUs

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2006, 17:21:15 »
maar jhet blijft boten mishandeling.. daar moeten rondvaren :S

Twan

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #34 Gepost op: 11 april 2006, 19:12:48 »
inderdaad. zon opknapbeurt waar na een tijdje de blauwe verf op is..;)

Bert Gritter

  • matroos
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
    • Foto's van bertje
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #35 Gepost op: 12 april 2006, 15:58:53 »
Het is mij al een keer eerder opgevallen maar klopt het dat in het begin van de roro-schepen op terschelling met de boeg voor de rijbrug werden afgemeert getuige deze foto.


Sinds wanneer is dit precies veranderd?

Groetend,

Bert

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #36 Gepost op: 12 april 2006, 16:27:39 »
Dat is sinds 1981 toen de nieuwe brug gereed kwam. Later is die brug vervangen door de huidige.
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #37 Gepost op: 14 april 2006, 09:29:47 »
                                                 Hoi

     In de Jaren 70 en begin de jaren 80 ben ik vaak met Ms Midsland (1) gevaren naar Terschelling
     Ik vond dat schip een mooi schip
     Ook het de indeling van de salons en het intrieur de banken waar je lekker op kon liggen.
     als het niet zo druk was. en het schip was vrij snel anderhalf uur deed het schip erover
     naar Terschelling te varen!
     Maar ik zoek eigelijk foto`s van het intrieur van Ms Vlieland (na de verbouwing)
     wie kan mij aan die foto`s helpen?

     Gr Germen

Mark

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #38 Gepost op: 16 april 2006, 22:29:48 »
Zojuist gespot in het RTL5 programma RTL Travel de SERENGETI voor de kust van Zanzibar. Schip kwam mooi in beeld, zag er goed uit, maar alleen nooit geweten dat er "vroeger" een pont van Harlingen naar de eilanden ging...

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #39 Gepost op: 18 april 2006, 10:28:41 »
nou die van mij zijn ook niet beter:


en wat hij zei was dit: Nou ben je zo ver weg en dan kom je hier de oude pont van harlingen naar vlieland tegen. En dat is zo te zien niet het enige afgekeurde schip hier.

en marten had jij het ook opgenomen ofzo??

ik heb de opname nog steeds op de computer staan, ik kan er wel even dat deel uitknippen en voor de liefhebber verspreiden, als er belangstelling is, zeg het maar.
« Laatst bewerkt op: 10 december 2017, 22:36:16 door PiebeJanMan »

JoRnUs

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #40 Gepost op: 18 april 2006, 16:03:36 »
ja, graag!

Dirk

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #41 Gepost op: 18 april 2006, 19:36:29 »
Het stukje staat nu ook op internet, dus iedereen kan het nu bekijken, hij staat onder de link Zanzibar en Pemba (1).

http://www.rtl.nl/reizen/yorintravel/home/060416_zanzibar.xml
« Laatst bewerkt op: 18 april 2006, 19:44:48 door Dirk »

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.734
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #42 Gepost op: 19 april 2006, 12:00:42 »
ik zal vandaag even dat stukje eruitknippen nog meer liefhebbers dan Jornus??
morgen mail ik het dan even.

waarschijnlijk wel een kleinere resolutie dan het originele bastand
« Laatst bewerkt op: 19 april 2006, 13:36:22 door PiebeJanMan »

Bert Gritter

  • matroos
  • **
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Man
    • Foto's van bertje
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #43 Gepost op: 19 april 2006, 13:38:51 »
Hier in ieder geval nog een stukje nostalgie...... van de midsland

« Laatst bewerkt op: 19 april 2006, 16:53:34 door bertje »

Dirk

  • Gast
Re: Vlieland / Midsland - 1968
« Reactie #44 Gepost op: 24 april 2006, 22:38:21 »
Hier nog twee links van mensen die in Zanzibar waren geweest en die daar de oude Vlieland gezien hebben!

1.    http://www.csva-c1.nl/Afrika/Zanzibar.htm
2.    http://home.zonnet.nl/jsgeertsma/KET2001/dag21.htm

Citaat
Vrijdag 24 augustus

De ochtend begint niet al te best voor de meesten. De voorspelling van Diederick aan het begin van de reis is dan toch uitgekomen. Wel later dan verwacht, maar meer dan de helft van de mensen is ziek. Nou ja, is aan de diarree. Smakelijke verhalen worden verteld hoe erg men het heeft en over sprintjes die naar de wc gemaakt moeten worden. We breken ons kampement op en gaan terug met de veerboot naar Dar es Salaam en rijden naar de plaats waar de boot naar Zanzibar vertrekt. Een moderne boot, die ook snel vaart, brengt ons naar de overkant. In de 2 uur durende vaart zitten we op luie stoelen naar de tv te kijken, het is net een vliegtuig. De boot stampt flink op de golven, maar dat is ook logisch gezien onze snelheid. En dan kunnen we uitstappen op de eindbestemming van onze reis: Zanzibar. Het eiland dat een perfecte afsluiting is van de vakantie. Eerst moeten we de douane nog even door en lopen achter Diederick aan door de kleine straatjes van Stone Town naar ons hotel. Ik denk niet dat ik het uit mezelf had gevonden. Voordat je er bent moet je nog langs een aantal autowrakken lopen, maar gelukkig ziet het hotel er beter uit. De kamers worden verdeeld en dan is het echt vakantie en kan iedereen zijn of haar eigen gang gaan. Ik kies ervoor om eerst een hapje te eten, want ik heb een berehonger. Met nog een aantal beland ik in 'De Blues', een westers restaurant met westerse prijzen, aldus Diederick. Het maakt me niet uit en ik zie dat we hier hamburgers en patat kunnen eten. De keus is voor mij niet moeilijk. Ik bunker me helemaal vol en keer dan terug naar het hotel om van de douche te genieten.
Ik speel 's avonds een potje schaak met Diederick, wat ik glansrijk verlies. Maar de lokatie is perfect: een terrasje aan het strand van de Indische oceaan. De bazar is hier ook erg leuk. Als het avond begint te worden veranderd het parkje in een bazaar waar overal standjes zijn en waar je vooral veel eten kunt kopen. Eigenlijk is het een grote barbecue. Je kunt zelf aanwijzen wat je wilt hebben. Nee, je kunt je eigen vlees pakken en gaan roosteren als je dat wilt. En wat is er nu mooier dan rustig wat er doorheen lopen en af en toe een stokje op het vuur leggen? Reken maar dat je hier vol van wordt!
   
onze veerboot naar Zanzibar      
   
Een oude bekende! Een boot die o.a. ook op Vlieland heeft gevaren van rederij Doeksen, doet nu hier dienst!      
   


« Laatst bewerkt op: 26 januari 2018, 12:16:19 door PiebeJanMan »