Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
Wim Vink:
Alles wat naar warmere streken verdwijnt, schijnt een rampzalig einde te moeten krijgen:
Stortemelk
Noord-Nederland, ex Dageraad
Slof
Berenboot
Oost-Vlieland
Vlieland
Ik houd mijn hart vast voor de Najade.
Alleen de KW-1 is "normaal" gesloopt.
Jan Leenstra:
Van de Berenboot weten we eigenlijk niet wat de status nu is. Laatste foto dateert ook alweer van enige jaren geleden. Mij doet het ms Midsland altijd denken aan de tijd dat alles ging veranderen(RO RO). Andere wijze van laden en lossen. Afsluiting van het zijladen tijdperk.
Vriend:
De Slof is toch ook 'normaal' gesloopt (in Frankrijk)? De Bereboot hebben we voor het laatst gezien toen ze te hulp geschoten werd door de Nederlandse Marine wegens storing.
Maar voor de rest iderdaad een triest lijstje met van alles wat qua einde: vergaan op een rif, gekapseisd, spoorloos verdwenen en nu kan uitgebrand ook in het rijtje. Is goed heet geweest deze fik, moet je eens naar de bovensalon achter het stuurhuis kijken op het filmpje.
willem boot:
--- Citaat van: Vriend op 25 maart 2010, 20:56:46 ---De Slof is toch ook 'normaal' gesloopt (in Frankrijk)? De Bereboot hebben we voor het laatst gezien toen ze te hulp geschoten werd door de Nederlandse Marine wegens storing.
Maar voor de rest iderdaad een triest lijstje met van alles wat qua einde: vergaan op een rif, gekapseisd, spoorloos verdwenen en nu kan uitgebrand ook in het rijtje. Is goed heet geweest deze fik, moet je eens naar de bovensalon achter het stuurhuis kijken op het filmpje.
--- Einde van citaat ---
Noordnederland (1) is ook "gewoon" gesloopt bij Van de Marel in Viane (Ouwerkerk, Duiveland), Schellingerland (1) eveneens, waar mij althans zo niet bekend. Schellingerland (2) ex- Dokter Wagemaker bij Stolk HIA. Van de eerste NN is in elk geval bekend dat het schip in brand is gestoken om alle betimmering eruit te krijgen en vervolgens zijn de metalen resten verschroot. Zo hier en daar zullen er nog wel onderdelen of attributen opduiken. Paar jaar terug is de scheepsbel van de Slof op Marktplaats verkocht.
Ik kwam er net te laat achter, anders had-ie hier gehangen.
Wim Vink:
--- Citaat van: Vriend op 25 maart 2010, 20:56:46 ---De Slof is toch ook 'normaal' gesloopt (in Frankrijk)? De Bereboot hebben we voor het laatst gezien toen ze te hulp geschoten werd door de Nederlandse Marine wegens storing.
--- Einde van citaat ---
Slof is niet "normaal" van Cyprus naar Frankrijk vertrokken. Hield verband met geldkwestie. Schip is "gevlucht".
Daarna verwaarloosd en tenslotte gesloopt.
Berenboot is na de hulpaktie is verwaarloosde staat in een of andere haven gespot. Zag er niet hoopvol uit. Bestaat wellicht nog wel.
Zie topics (voor zover intact) van betreffende schepen.
Back on topic
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie