Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - de Doeksen periode

<< < (2/25) > >>

Wim Vink:
Nog een foto uit de collectie van Tjebbe Cupido. Deze is van 1960.
De Holland aan zijn vertrouwde steiger in de haven. Daarnaast ligt de reddingboot Brandaris die de laatste zomer op Terschelling doorbrengt. In december 1960 werd hij vervangen door de Carlot.
In de verte is het silhouet van de Oosterschelde zichtbaar. Dit PSD-schip heeft een aantal zomers de TSM uit de brand geholpen bij het toenemende autovervoer.
Helemaal rechts is net de boeg te zien van het beurtschip Grejane van schipper Borsch. Die voer een wekelijkse dienst tussen Terschelling en Amsterdam. Dinsdags van Terschelling en vrijdagavond weer vanuit de hoofdstad.

Wim Vink:
Bladerend door de collectie van mijn oom D. Stapersma kwam ik deze foto uit 1971 tegen van de Holland. Aan de andere kant van de steiger zijn de reddingboten Komer en Carlot te zien.

Wim Vink:
Een aantal winters lag de Holland op de Vlieree. Dat was om sneller buiten te kunnen zijn als de Waddenzee dreigde dicht te vriezen. Uit de collectie van mijn oom D. Stapersma vond ik dit ietwat onduidelijke plaatje uit februari 1962.

PiebeJanMan:
deze fotos vond ik nog op het internet:
bron

Bron: Boatdesign.net - Dutch Peter

Wim Vink:
Een foto uit de passagiersdienst 1952, gemaakt door de bekende Terschellinger fotograaf Cor Swart. Over de autobussen kunnen jullie meer lezen op de site, genoemd bij mijn handtekening.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie