Auteur Topic: Oost-Vlieland (Carolina)  (gelezen 298885 keer)

OLAU-fan

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 165
  • Geslacht: Man
  • Synergie
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2005, 00:38:28 »
En als het je met de huidige Europese regelgeving juridisch lukt om het kettingbeding ongedaan te maken kun je daarnaast ook nog eens proberen om gebruik te maken van de havenfaciliteiten van ons allen (RWS) op Harlingen, Vlieland en Terschelling... Of: Doeksen en de exploiterende partij vinden in goed overleg een reeel compromis...

Hoe het ook komt; ik hoop dat deze "mooiste, stoerste Doeksen-ferry ooit", na een verbouwing in onze Friese Waddengebied blijft.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2005, 00:41:57 door OLAU-fan »
Allrounder, geen hooligan

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #31 Gepost op: 30 oktober 2005, 01:05:18 »
En als het je met de huidige Europese regelgeving juridisch lukt om het kettingbeding ongedaan te maken kun je daarnaast ook nog eens proberen om gebruik te maken van de havenfaciliteiten van ons allen (RWS) op Harlingen, Vlieland en Terschelling... Of: Doeksen en de exploiterende partij vinden in goed overleg een reeel compromis...
Ik vraag me ten zeerste af of Doeksen wel open staat voor: in goed overleg.
De reactie van Jan Leenstra was daarin duidelijk: Er is geen enkel overleg geweest tussen Doeksen en Rijf tot nog toe!
En als ik het wel heb ligt dat niet aan Rijf, maar aan het Rijf negeren door Doeksen.
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2005, 01:08:16 door Humtidumty »
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #32 Gepost op: 31 oktober 2005, 09:40:49 »
Hoe wordt eigenlijk bepaald hoeveel mensen er op een schip kunnen?
Als ik bij oorspronkelijke Oost-Vlieland gegevens kijk konden er 1300 mensen aan boord mee. Wanneer ik nu kijk op foto http://www.schepenvandoeksen.nl/oostvlieland_2e%20steiger/oost%20vlie%20085.jpg dan blijkt dat er nu nog maar 600 op kunnen of mogen.
Ook voor de Holland IV is nu zoiets. Er mogen er nog maar iets van 40 of 60 op geloof ik, terwijl er destijds 700 op mochten.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

ricmei

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #33 Gepost op: 31 oktober 2005, 10:30:17 »
Hoewel ik het ook jammer zou vinden dat de Oost-Vlieland uit het zicht verdwijnt,
moeten we niet vergeten dat Rederij Doeksen een commercieel bedrijf wat haar omzet en winst
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2005, 18:58:32 door ricmei »

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #34 Gepost op: 31 oktober 2005, 11:34:40 »
Als Rederij Doeksen zich bezig gaat houden met in de vaart houden van monumentale schepen. Dan kan dit wel eens ingrijpende gevolgen hebben voor de de dienstregeling en de koers die ze een aantal jaren geleden hebben ingezet in het kader van de modernisering.

Een stichting in zelfde vorm als bij de Holland zou een alternatief kunnen zijn.
Ik begrijp Dat Doeksen een ander financieel doel voor ogen heeft dan oude schepen te handhaven.
Dat is volgens mij ook niet wat Rijf wil. Ze wil alleen het schip mogen gebruiken maar met het kettingbeding aan de Oost-Vlieland kan ze het schip niet gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2005, 12:57:49 door Humtidumty »
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #35 Gepost op: 2 november 2005, 10:24:28 »
Ik weet me nog wel overtochten te herinneren met dit fraaie schip, met haar in dienst stelling een revolutie op Vlieland.
Bij drukte was echter de bovensalon altijd snel vol, de meeste passagiers vonden een plek in het onderschip en in de salon voorin.
Veel uitzicht was er achteraf bezien niet, eigenlijk zat je alleen in de
bovensalon goed.

Wat nu ondenkbaar is, de gangboorden lagen vol gestouwd met koffers, reistassen, plunjezakken en noem maar op. ( was ook op de Friesland zo )
Je vraagt je nu achteraf denkende af, of je er bij een camaliteit wel snel genoeg af zou hebben kunnen komen.
Het achterdek stond namelijk ook nog eens vol met karren en wagens.

Het aan boord gaan ging in die tijd zeker niet gediciplineerder als nu.
Veel gedrang en geduw om in de bovensalon terecht te kunnen komen.
In Harlingen waren er op de kade meen ik me te herinneren ook nog trappen waarlangs vaak passagiers voordrongen.

Omdat de Terschellinger en Vlieland diensten altijd gelijktijdig voeren was het altijd fraai en spannend om de schepen vlak bij en achter elkaar naar Harlingen te zien varen. ( heeft iemand daar misschien foto"s van )
De Noord Nederland die altijd iets eerder van Terschelling vertrok,

tjeerd

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #36 Gepost op: 3 november 2005, 18:18:17 »
nogmaals, de oostvlieland is al weer door rijf verkocht. maar aan wie, en waar is ie nu? ik ben benieuwd of ie in nederland blijft danwel wordt vertimmerd etc

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #37 Gepost op: 3 november 2005, 19:29:05 »
Het schip ligt in ieder geval niet op Terschelling, in de haven. Het is me een groot raadsel, maar ik denk dat een rondvaartbedrijf dit schip heeft gekocht. Het zal mij benieuwen.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #38 Gepost op: 3 november 2005, 19:37:07 »
Op de webcam van de Zeevaartschool zie ik de OV nog steeds liggen aan de loskade...
Wim
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #39 Gepost op: 4 november 2005, 13:12:24 »
Is erop Terschelling een zeevaartschool?

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #40 Gepost op: 4 november 2005, 14:40:51 »
Nou, nou!
Een rechtgeaarde Doeksen liefhebber zou toch weten dat er op Ts een zeevaartschool is, al meer dan 100 jaar oud. De huidige naam is Maritiem Instituut Willem Barentsz, onderdeel van de NHL.
« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 11:19:44 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

marten

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #41 Gepost op: 4 november 2005, 18:42:50 »
Hallo allemaal,

Volgens bronnen is de Oost-Vlieland verkocht aan een Harlinger.
Hoogstwaarschijnlijk komt ze in het van Haringsma kanaal te liggen.

Groet,
Marten

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #42 Gepost op: 4 november 2005, 19:09:29 »
Ik zal morgen even bellen met frank Rijf voor een bevestiging.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #43 Gepost op: 5 november 2005, 10:25:21 »
Schaam Schaam.. Nu weet ik dus wel dat er op Terschelling een zeevaartschool is  :D

Ruud

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #44 Gepost op: 6 november 2005, 09:54:50 »

Het zou jammer zijn als het schip weer zou verdwijnen. Dat er op Vlieland geen rijke hotelboer of iets dergelijks te vinden is die zijn geld in zo'n populair schip wil beleggen of er activiteiten mee wil ontplooien.
Blijkbaar zijn ze puur op Vlie om geld te verdienen en interesseert het ze niet wat hun gasten vinden.
Kom al 30 jaar op Vlie en heb diverse keren met de OV de plas overgestoken. Prachtig!!! Jammer als het voor altijd zou verdwijnen.
Er is in het verleden al genoeg naar de schroot gegaan