Auteur Topic: Oost-Vlieland (Carolina)  (gelezen 172015 keer)

rovinge

• Vlielander
  • matroos
  • *
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #525 Gepost op: 21 september 2017, 12:09:16 »
....dat was niet de Arthur  (Hindeloopen) maar haar tweelingzus Twenthe, nu int Dorus Rijkersmuseum te zien...

Je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad de Twenthe. Dank voor de correctie.
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2018 Roel A. Ovinge CC BY-NC-ND.

Christian

• Machinist
  • Geslacht: Man
« Reactie #526 Gepost op: 30 maart 2018, 23:31:25 »
"Waar zijn we geweest?" - "In de haven!"

Waar komen de talloze oosterburen op de boten eigenlijk vandaan. In mijn beurt ben ik in ieder geval de enige!
Ik vertel inmiddels altijd in mijn kringen (anders wordt het gesprek hopeloos): "Ik ga graag op reis naar de eilanden tussen Texel
[overal populair vanwege partyvakantie] en Ameland [kent iedereen van schoolreisje]."
Hoogstens reageren ze verbaasd:"O, er bestaat dus ook nog een eiland ertussen." :o
Of deze fotograaf alsnog weet waar zijn foto is genomen?

https://digit.wdr.de/entries/117845?index=197&q=eyJ7ZX0iOiJiaWVuZW5wYXRyYSJ9&qt=search
« Laatst bewerkt op: 3 april 2018, 21:59:22 door PiebeJanMan »

rovinge

• Vlielander
  • matroos
  • *
« Reactie #527 Gepost op: 31 maart 2018, 21:02:13 »
.. zijn foto ..

Wel apart dat er niemand op het bovendek staat (behalve kapitein).

Ook lijkt het alsof er een houten schot/schutting staat op het bovendek achter de 'schoorsteen' waar je omhoog naar het bovendek kwam, of zie ik dat nu verkeerd?
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.

Tineke_11

• Ketelbinkie
  • *
« Reactie #528 Gepost op: 3 april 2018, 21:44:25 »
Ik zie inderdaad mijn vader alleen op het bovendek. De "houten schotten" zijn de banken op het bovendek. Die stonden er alleen in de zomer. Waarom het dek leeg is: geen idee. Zie wel dat de deur van "de pijp" dicht is, dus er zal ooit wel een reden geweest zijn...  ;)

Groet, Tineke

rovinge

• Vlielander
  • matroos
  • *
« Reactie #529 Gepost op: 3 april 2018, 23:50:47 »
Dank je! Ik zag onlangs op een andere foto van begin jaren 60 dat er inderdaad (teak?) houten banken stonden met een hoge leuning (ik zelf kan me niet herinneren deze banken op het bovendek ooit gezien te hebben...).

Groet, Roel