Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Jon:
Echt zonde, weer een mooi schip verdwenen uit Nederland...
En met de reis van de Vlieland kon je het schip nog volgen op AISLive.com.
(AIS word alleen toegepast op schepen die groter zijn dan een waarde, precies weet ik niet, maar goed, kleine schepen zenden dus geen AIS uit, de Oost-Vlieland dus ook niet..)
zeeschuim:
Mooie afscheidsplaatjes van de stoere Oost Vlieland, met tegenzin het land uit; er zijn maar liefst twee sleepboten nodig om haar in bedwang te houden, terwijl ze met enige medewerking van rederij Doeksen gewoon op het wad had kunnen blijven varen......
Overigens gaat ze volgens mij niet naar Ghana, maar naar Sierra Leone; Freetown is de hoodstad van dit land en ook de vlag is die van Sierra Leone. De mensen die kennissen op het schip hebben zitten kunnen dat ons denk ik het beste vertellen. Het zou inderdaad erg leuk zijn als wij nog iets horen en zien over de reis, de
Jon:
Bij de Dokter Wagemaker waren er op dat moment nog geen roerpropellors in het schip aangebracht, maar waren de gaten onderin dichtgelast.. Daardoor stond de halve machinekamer blank, dit was dus een oorzaak van de storm... En dan nog: Het elektrische systeem stond ook al in de machinekamer, dus dat was kapot...
Maar goed terug op Doeksen :D
Wim Vink:
Toen de OV (in 1989) werd verkocht naar Rederij Carolina bleef het schip eerst nog Oost-Vlieland. De oude Friesland had namelijk toen de naam Carolina. Na het vertrek van de ex-Friesland uit die rederij werd de OV omgedoopt. Maar in 1990 heette hij nog OV en spotte ik het schip als discoboot in Dordrecht inclusief billboard.
Foto's: © Wim Vink
Dordrecht, 20 mei 1990
ben:
Ik heb net een mailtje en telefoon gehad van de vrouw van de kapitein van de Oost Vlieland: ze zijn nu bij de Canarische Eilanden, heel slecht weer gehad, 6 meter hoge golven.Alles is goed aan boord en met het schip gaat het ook goed. De kapitein belde vanaf boord en de verbinding was zeer slecht.
Ik bedoel maar: overlaad mij niet met vragen.
Zij blijft mij op de hoogte houden.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie