Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (19/111) > >>

Marten-Jan van Zanden:
Was vanmiddag inderdaad even slikken. Toen ik 8 jaar was zag ik haar gezamelijk met de Noord-Nederland de haven van Harlingen binnenvaren (1971).

Dat was mijn eerste ervaring met doeksen schepen. Dat heeft destijds zo'n enorme indruk op me gemaakt dat .......tsja laat maar.

Oost-Vlieland :OANT SJEN

Tjep:
Als je er even over na denkt is het niet niks. Een 44 jaar oude veerboot, die even op eigen kracht naar Afrika af reist. Dat geeft toch wel aan dat het schip nog net zo robust is als in 1962. En dan ook nog op 1 machine.

Gelukig zijn er van het vertrek en van alle perioden daarvoor behoorlijk wat foto's verzameld. Het zou leuk zijn als ook dit nieuwe hoofdstuk in het leven van de OV niet zou ontbreken. Heeft iemand toegang tot het IMO register ? Mischien dat we in contact kunnen komen met de nieuwe eigenaar. We hadden er gister nog even in strakke plakletter's  www.schepenvandoeksen.nl op moeten zetten, maar ja. dat is praat achteraf.

Zou ze Oost-Vlieland bijven heten? Er staat een IMO nummer onder het stuurhuis, en FreeTown achter op, maar op de boeg staat nog steeds 'Oost-Vlieland'

Jan Leenstra:
Ik kon gister niet reageren vanwege een storing van UPC, die het hele dorp had platgegooid. IK kan me de emotie goe dvoorstellen van iedereen, zelf vind ik het ook een vreemd gevoel.
Ik heb toch misschien een klein beetje goed nieuws. Zowel Ben Gernaat als mijzelf hebben een kennis op het schip zitten. Na thuiskomst, de reis duurt ongeveer 2 weken, zullen we zo goed als zeker foto's van het schip krijgen. Van de reis en de nieuwe thuishaven. helaas was het niet mogelijk om tijdens de reis al foto's te sturen....

Mark:
Tjep: Ik heb net in de registers gezocht maar een schip met het IMO nr. 2203850 geeft nog geen resultaten. Zal het van tijd tot tijd checken.

Jan: Je hebt je kennis toch wel gevraagd een reisverslag bij te houden voor op het forum?  ;D

Was gistermiddag nog in Harlingen, vanwege andere afspraken te laat voor het verhalen van de oude dame. De mist en kou weerhield me ervan om nog even te kijken bij het schip.

Jan Leenstra:
kwam weinig respons op Mark, ik had echt iets in gedachte zoals met de Vlieland, helaas..... misschien bij thuiskomst nog iets.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie