Auteur Topic: Oost-Vlieland (Carolina)  (gelezen 305763 keer)

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #75 Gepost op: 16 januari 2006, 16:25:04 »
Ik heb ook gehoord dat het Ghana wordt. Ze gaat daar een veerdienst verzorgen. Schip gaat zo goed als zeker deze week vertrekken.

Dirk

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #76 Gepost op: 16 januari 2006, 19:21:15 »
Het is misschien jammer dat ze helemaal naar Ghana gaat, maar ja, dan worden er daar ook weer mensen blij gemaakt. En het is altijd nog beter dan dat ze gesloopt word.

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #77 Gepost op: 17 januari 2006, 20:21:20 »
een berichtje uit het gastenboek:

ben net af van de oude ,,echte" Oost Vlieland geweest; voor de die-hards, waar ik ook bij behoor, de Oost Vlieland gaat donderdagochtend de 19e a.s. rond 10.00 uur, een proefvaart maken en als alles goed gaat, daarna zo snel mogelijk naar Ghana. De laatste kans om deze schoonheid in haar "natuurlijke omgeving" te bewonderen. Als je precies wilt weten hoelaat de oude dame gaat varen, bel dan de havenverkeerstoren, 0517-412512

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #78 Gepost op: 17 januari 2006, 20:54:36 »
Het schip gaat trouwens varen onder de vlag van Sierre Leone. Ze gaat zoals eerder vermeld een veerdienst onderhouden in Ghana. Over het llaatste heb ik nog geen defintieve bevestiging van.......het kan nl ook gaan om de Kaapverdische Eilanden. Dit hoorde ik vandaag. Ik hoop daar morgen zekerheid over te krijgen........

marten

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #79 Gepost op: 17 januari 2006, 21:14:12 »
Toen wij er heen gingen om meer te weten te komen zij de man dat de eerste stop om te bunkeren bij de Kaapverdische Eilanden was.
Ik ben blij dat er nu meer duidelijkheid is over dit schip. Hopen dat er in dat land een paar actuele fotografen of toeristen zijn.

Groeten,
Marten.

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #80 Gepost op: 17 januari 2006, 21:22:29 »
Oke Marten, dat geeft wat duidelijkheid, het is inderdaad daarna nog een stukje doorvaren naar Ghana. Heb er net de atlas maar even bijgepakt, want mijn topografische kennis is niet meer wat het geweest is.

Hopelijk zijn er inderdaad fotografen die zich tot het schip aangetrokken voelen. Maar dat hoop ik niet alleen voor daar in Afrika, maar ook tijdens de reis en het vertrek deze week........

nyn

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 20
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #81 Gepost op: 17 januari 2006, 21:23:30 »
Ik sluit me graag bij Marten aan! Ben helaas niet in de gelegenheid te gaan kijken maar hoop dat er mensen zijn die foto's maken... kan ik ze naast die van haar tewaterlating plakken  :(

Groeten,
Nyn

chev4

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 8
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #82 Gepost op: 17 januari 2006, 23:22:25 »
Nou ja,Ghana is een arm land,dan is de kans dat het schip nog ingrijpende veranderingen ondergaat klein.Ik hoop dat men er zuinig op is.
 Is er ook nog iemand in de gelegenheid geweest om nog wat foto's te maken?Met name van binnen,er zijn weinig foto's van het onderdek.

 MVG Johan

ben

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 27
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #83 Gepost op: 18 januari 2006, 18:07:42 »
Ik ben vandaag bij en op de Oost-Vlieland geweest en gesproken met de Nederlandse kapitein, die haar met 5 andere Ned. bemanningsleden naar Dakar of de Kaapverdische eilanden brengt. Dit om daar te bunkeren en de Oost-Vlieland over te dragen aan een Ghanese bemanning aan boord te nemen. Dan gaat zij door naar Ghana. Haar thuishaven is Freetown in Sierra Leone.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2006, 00:41:51 door ben »

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #84 Gepost op: 18 januari 2006, 20:04:02 »
Om ONGEVEER 11.30 verwacht men ab van Oost Vlieland mbv sleepboot te vertrekken.
schip gaat via sluizen eerst naar nieuwe industriehaven thv kantoor JR Shipping. Beste fotoplekjes  luis vHarinxmabrug, doeksen terminal, nieuwe vissershaven, industrieterrein, NOORDERpier. het is niet bekend wat erna gaat gebeuren en/of de Oost het Wad opgaat. maar dat weten ze morgen wel op de verkeerstoren,(0517 412512) hoewel...

een berichtje uit het gastenboek!

grey

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 30
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #85 Gepost op: 19 januari 2006, 17:03:52 »
Hallo allemaal.
Ik ben vanmiddag nog even naar Harlingen geweest om afscheid te nemen van een van de mooiste schepen van Doeksen. Het was roet koud en erg nat en dat heeft ook zo zijn uitwerking op de foto's.
Het was de bedoeling om in de industrie haven uit te klaren en daarna gelijk te vertrekken. Helaas was de onlangs ingebouwde stuurautomaat niet goed en zou nog vervangen worden. Zij die dus nog willen kijken moeten snel zijnhij (of zij) ligt bij JR shipping.
Ik zag de foto's van Arn Hagen en ook ik heb een stel foto's naar Jan gestuurd omdat ik nog niet weet hoe ik rechtstreeks foto's op het forum moet zetten maar dat komt nog wel eens.
Er staan niet zoals eerder beschreven twee maar drie tanks op het achterdek en het is de bedoeling om ze in een voor een in z'n geheel in de bestaande tanks te storten omdat het anders op het zeetje wel eens wat wil klotsen....!
Jammer dat ik niet meer mensen van het forum heb getroffen.Tot een andere keer groetjes Grey.

Jan van de Witte

  • matroos
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
  • Terug naar Terschelling......
    • Scheepvaart fotografie
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #86 Gepost op: 19 januari 2006, 19:56:05 »
Ze is net om 19.45 definitief vertrokken uit Harlingen. :'(

Goede reis en vaarwel

Groetjes Jan
Nautische fotografie
www.janvandewitte.nl

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #87 Gepost op: 19 januari 2006, 21:27:46 »
Om 21.25 meldde de OV zich bij de BS-2
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Hunter

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 156
  • Geslacht: Man
  • ...your mayday is our call for giving assistance..
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #88 Gepost op: 19 januari 2006, 22:33:19 »
Dan is het nu echt definitief ze heeft dan nu ook al de wadden verlaten en begint haar reis naar Ghana beginnen!
Vaarwel Oost-Vlieland en wensen u een behouden vaart in haar nieuwe vaargebied..
Groeten Hessel Buren Terschelling

tjeerd

  • Gast
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #89 Gepost op: 19 januari 2006, 22:50:43 »
snik. :-\