Ik weet me nog wel overtochten te herinneren met dit fraaie schip, met haar in dienst stelling een revolutie op Vlieland.
Bij drukte was echter de bovensalon altijd snel vol, de meeste passagiers vonden een plek in het onderschip en in de salon voorin.
Veel uitzicht was er achteraf bezien niet, eigenlijk zat je alleen in de
bovensalon goed.
Wat nu ondenkbaar is, de gangboorden lagen vol gestouwd met koffers, reistassen, plunjezakken en noem maar op. ( was ook op de Friesland zo )
Je vraagt je nu achteraf denkende af, of je er bij een camaliteit wel snel genoeg af zou hebben kunnen komen.
Het achterdek stond namelijk ook nog eens vol met karren en wagens.
Het aan boord gaan ging in die tijd zeker niet gediciplineerder als nu.
Veel gedrang en geduw om in de bovensalon terecht te kunnen komen.
In Harlingen waren er op de kade meen ik me te herinneren ook nog trappen waarlangs vaak passagiers voordrongen.
Omdat de Terschellinger en Vlieland diensten altijd gelijktijdig voeren was het altijd fraai en spannend om de schepen vlak bij en achter elkaar naar Harlingen te zien varen. ( heeft iemand daar misschien foto"s van )
De Noord Nederland die altijd iets eerder van Terschelling vertrok,