Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (48/111) > >>

Jan Leenstra:
Inderdaad! Hij geeft interviews, maakt foto's en verstuurt ook nog mailberichten.

Het is natuurlijk triest wat er met het schip is gebeurt, maar laten we ook niet vergeten dat er ook veel goederen voor bewoners in de omgeving aan boord zat. Goederen waar ze dringend om verlegen zitten. Dit opgeteld bij de 2 overleden personen en het drama is natuurlijk ontzettend groot!

PiebeJanMan:
Zonde van deze prachtige boot...
Ik hoop toch op een geslaagde lichting  8)...
Wat een jubileum heeft de Rederij zo trouwens.... (EVT, dit schip, CAO)

--- Citaat van: Jan Leenstra op  3 juni 2008, 22:21:54 ---Zelfs de reling van het bovendek is helemaal weggedrukt, kan dit zijn door de druk van het water?

--- Einde van citaat ---

Denk dat die reling dus gekomen is omdat er lading op het (boven)dek stond. Die lading had veel drijfvermogen een zat aan de reling vast, toen bij het kapseizen is het naar buiten gedrukt...

Jan Leenstra:
Zoiets moet het haast wel geweest zijn, ik heb ook nog even gedacht met omslaan, dat het schip  wat doorsloeg naar de andere kant en dat de reling wellicht tegen de kade kwam.

grey:
Hallo allemaal,

Een gedeeltelijk gezonken schip lijkt altijd raar maar dat "onze"Oost Vlieland er nu zo bij ligt doet me echt pijn. In de tijd dat ik naar de wal naar school ging en ook daarna heb ik vele vaarten met het schip gemaakt.
De laatste dag dat ze in Harlingen was heb ik nog wat foto's gemaakt.
Terecht wordt door meerdere forum leden opgemerkt dat dit eigenlijk de mooiste veerboot is geweest.
Ik denk niet dat men daar nog iets anders met het schip gaat doen dan slopen of weg laten rotten, diep triest.
Het is als of je een verre vriend verliest.....!

Grey.

Marten-Jan van Zanden:
Zojuist waren er in hjoed van omrop Fryslan ook nog wat beelden te zien van de gekapseisde boot.
Ookwaren er een paar oude beelden van het roemruchte schip te zien.
Er zal straks wel iemand zijn die de beelden even on-line kan zetten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie