Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (44/111) > >>

OLAU-fan:
Erg triest, hoe (volgens mij) Doeksens mooiste en stoerst ogende schip ooit, naar de bodem is gegaan. :'( :'( :'( Ook jammer voor de omgekomen bemanningsleden en de nabestaanden uiteraard. Laten we niet nadenken over hun laatste minuten... :'(

Wat heb ik er toch vaak de oversteek mee gemaakt. Later kwam "concurrent" MIDSLAND het schip verdringen helaas.

Gelukkig heb ik de door mijn moeder gebreide OOST-VLIELAND-trui nog. :)

Groet,

Robert

Jan Leenstra:
Met de poll die we vorig jaar hebben gehouden was het inderdaad veruit het mooiste schip uit de geschiedenis van de Rederij.
Ik zal eens kijken als ik met mijn verzameling foto's niet een mooi fotoboek kan laten maken.

marten:
Daar ligt ze  :'( Dood zonde! Ik vrees het ergste.

Mijn mening over deze boot: Een stoer schip met karakter. Verreweg het mooiste schip van Doeksen.

Zoutevaders is ook in rouw.

Groeten,
Marten.

zeeschuim:
Erg triest einde en ontzettend jammer van de stoere Oost Vlieland. Lijkt me een combinatie van slechte belading, slecht weer en slecht zeemanschap. Het schip zelf was uiterst stabiel en degelijk.
Inderdaad ook een domper op het 100 jarig feest. Met een beetje medewerking van rederij Doeksen had het schip vorig weekend ook voor anker bij Paal 8 gelegen in plaats van waar ze nu ligt...

Of zou er nog hoop op lichting zijn??

--- Citaat van: natureboy op  3 juni 2008, 18:48:19 ---Mijn eerste reactie: wat is dit ontzettend jammer, vooal als je nagaat dat met een beetje goede wil van rederij Doeksen dit schip op Terschelling had kunnen zijn, helaas die goede wil ontbrak,

Pieter

--- Einde van citaat ---

OLAU-fan:

--- Citaat van: zeeschuim op  3 juni 2008, 22:51:11 ---Erg triest einde en ontzettend jammer van de stoere Oost Vlieland. Lijkt me een combinatie van slechte belading, slecht weer en slecht zeemanschap. Het schip zelf was uiterst stabiel en degelijk.
Inderdaad ook een domper op het 100 jarig feest. Met een beetje medewerking van rederij Doeksen had het schip vorig weekend ook voor anker bij Paal 8 gelegen in plaats van waar ze nu ligt...

Of zou er nog hoop op lichting zijn??

--- Citaat van: natureboy op  3 juni 2008, 18:48:19 ---Mijn eerste reactie: wat is dit ontzettend jammer, vooal als je nagaat dat met een beetje goede wil van rederij Doeksen dit schip op Terschelling had kunnen zijn, helaas die goede wil ontbrak,

Pieter

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
Ja inderdaad; het had zo mooi kunnen zijn; ze was alweer op Terschelling, bijna daar waar ze hoorde: op Vlieland.

Ze ligt ondergedompeld in het zoute water. Ik vrees dat ze de HERALD OF FREE ENTERPRISE achternagaat, ofwel naar de schrootverwerking. Wie weet maken de Philipijnen er wel iets van wat op een schip zou moeten lijken. :(

Groet,

Robert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie