Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Henk Dijk:
Ik ook niet, ik dacht dat de afleveringskleur geel was i.p.v. grijs, maar er is nog een tussen beschildering geweest voordat de zijkanten van het hoofddek geheel zwart werden geschilderd. Overigens is dat grijs echt een mode kleur voor die tijd, de Rotterdam -eind jaren 50-, was ook geheel grijs, en alle nieuwe Amsterdamse gelede trams werden in die jaren ook geheel grijs afgeleverd. gr Henk
natureboy:
Het voorste gedeelte van de grijze band is al vrij snel zwart gemaakt en na een jaar of twee drie is het grijs geheel verdwenen.
Tja, grijs een modekleur? Zeker niet in de koopvaardij, motorcoasters hebben al sinds jaar en dag een grijze romp. Dat geld ook voor schepen van Nievelt goudriaan, Rotterdamse Lloyd en ook in Scandinavi
Wim Vink:
De Oost-Vlieland in de Vliesloot, 2 augustus 1979.
Idem van een dia van 11 augustus 1983, WTs Haven. De Zeehond is ook nog waar te nemen.
Voor de Terschellingers: de man op de bolder (met fiets) is Rein van Urk, ex-vuurtorenwachter.
Dia's: © Wim Vink
Jan Leenstra:
IK heb zojuist bericht ontvangen dat de OOst-Vlieland (1962) is gezonken!!
IK hoop straks foto's te ontvangen. Het schip schijnt te zwaar beladen zijn geweest en is (gedeeltelijk) gezonken in een haven
Jan Leenstra:
Op donderdag 29 Mei is in de haven van Greenville (Liberia) de oude veerpont
Oost-Vlieland gezonken.
De veerpont werd in Liberia gebruikt voor transport van goederen en passagiers
van de hoofdstad Monrovia naar de kustplaatsen Greenville en Harper.
In Liberia begint het regenseizoen hetgeen gepaard gaat met zware onweersbuien
en plaatselijke stormen.
De boot was te zwaar geladen en bij het binnenkomen van de haven maakte de boot
water.
Direct na het afmeren is de boot gekapseist waarbij 2 bemanningsleden zijn verdronken.
Misschien interessant voor de mensen van Oost-Vlieland te weten waar hun oude veerpont
is gebleven en wat er is gebeurd.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie