Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (38/111) > >>

andre:
In de net uitgekomen nieuwsbrief van de stichting zeesleepboot Holland stond een leuk artiekel over de ontwerper van de (in mijn ogen) mooiste doeksen schepen de Holland, oost-vlieland(1962) en de friesland (1956). Dit was de heer Dirk Schouten uit Heemstede. (1878-1961)  Aan bod kwam o,a de complexe opdracht om de Holland te ontwerpen, een passagiersschip, berigingsjager(sterk en snel) en een schip wat imponeert. De Oost- Vlieland was zijn laatste opdracht en op de dag dat het ontwerp klaar was is hij overleden, zo meldt het stukje.  (helaas heb ik geen scanner vandaar zo)

Van twee schepen heb ik een model (het bouwpakket van de holland is nog niet af) , een foto hierbij met een mooie foto van Wim Vink als achtergrond zoals deze in mijn huis staat.  Zag overiges dat de Poll voor mooiste doeksen schip allertijden gesloten is. of heb ik iets gemist?

Vg

andre hilberts 

Jan Leenstra:
Nee Andre, de poll op de site zelf heb ik gesloten. Je kon die poll via via doen, helaas gaf de poll na verloop van tijd steeds een error. Ik ga hem begin 2008 weer plaatsen. Heb de gegevens wel bewaard.

tully1:
Hoi Andre,

Mooi model van de Oost-Vlieland. Mijn favoriete schip van Doeksen! Heb je dit model geheel zelf gemaakt? Van tekeningen of is zoiets te koop? Van de Holland weet ik dat een model te koop is, dat is denk ik ook degene die je aan het bouwen bent.

mvrgr
Rob

andre:
Dank. Van de Oost-Vlieland(1962) is voor zover ik weet geen bouwpakket. Heb hem gemaakt met gebruik van enige tekeningen die ik heb van het schip. De Holland is wel een bouwpakket inderdaad, wat kleiner, hoop hem van de winter ook af te hebben.  En dan op naar de volgende misschien. (vlieland 1938)

Vg

andre

valkenier:
Die nieuwsbrief vind je hier als pdf:

http://www.zeesleepbootholland.nl/pdf/nieuws_holland_06.pdf

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie