Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Marten-Jan van Zanden:
Ik heb voorjaar 2006 een keer een foto geplaatst van de Oost-vlieland .
foto was genomen vanaf de kop van de jachthaven en is begin jaren 80 gemaakt.
Daarvan is een vergroting gemaakt van ongeveer 30 bij 40.
Deze foto (ingelijst) ligt bij mij in de kast te verpieteren.
Persoonlijk heb ik (al hoe Jammer) geen plaats voor haar.
Als er mensen zijn die hier belang bij hebben dan kunnen ze zich bij mij melden.
Foto is op navraag bij mij te bekijken.
Groet,
Mjee
natureboy:
De foto's uit de hele oude (schoenen) doos zijn aardig aan het minderen maar ik vond nog een aardige van de Oost Vlieland die op een koude novembermiddag naar Vlieland vertrekt, het jaar is 1966, het schip was toen 4 jaar oud en ik was 14. allebei nog steeds in de vaart.
Pieter
Humtidumty:
Blijft mooi deze dames op foto's te zien.
Waarom stond op de schepen destijds met een bord de eilandnamen waar ze naar toe voeren eigenlijk?
Ze hadden toch een vaste plaats/volgorde voor het afmeren kan ik me zo herinneren, of laat mijn herinnering mij hier in de steek?
Marten-Jan van Zanden:
Waarom dit was weet ik niet precies, maar heb wel een idee.Ik weet dat er diverse passagiers op de verkeerde boot terecht kwamen.
Zo gebeurde het bijvoorbeeld dat vlak nadat de Midsland op Vlieland kwam te varen er dorpsgenoten van mij, die in de overtuiging waren dat ze de boot naar Terschelling namen, a/b van de Midsland stapten en op vlieland terecht kwamen.
Dat zal ongetwijfeld in een eerder stadium ook wel eens zijn gebeurt, waardoor Doeksen de borden met eilandnamen op de boten heeft geplaatst.
natureboy:
Marten Jan en Richard hebben beide gelijk , Vlieland lag -en ligt nog steeds- aan het zuidelijke eind van de kade en Terschelling aan het noordelijke eind, maar het zal zeker voorgekomen zijn dat mensen op de verkeerde boot stapten, het is nu overigens een stuk overzichtelijkerm met twee schepen, maar vergeet niet dat er toen soms 4 schepen tegelijk aan de veerbootkade lagen, en ik kan me voorstellen dat iemand die voor de eerste keer naar een van de eilanden reisde, (misschien niet een de voor en achterkant van een schip kon onderscheiden) in de war raakte.
Een paar jaar terug hoorde ik een paar dames, Een verklaarde, wijzend op de naam "Friesland" met een serieus gezicht : "Zie je, die boot gaat naar Friesland." Ik heb maar niet gevraagd of het schip voor de terugreis dan ook herdoopt werd, maar het geeft wel aan, hoe er gedacht word. Op de foto zijn de borden zowel op de Frieland en de Oost Vlieland te zien. (foto Ria Bos)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie