Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Marten-Jan van Zanden:
--- Citaat van: jelle op 5 juli 2007, 19:02:36 ---Vind je?
Vlieland heeft nu eindelijk weer eens een nieuw schip. Het heeft een hele tijd tweedehands schepen van Terschelling gekregen..
--- Einde van citaat ---
Hoeveel nieuwbouw heeft Terschelling nou eigenlijk gehad?
Betreffende de langzame dienst is volgens mij de stand Terschelling - Vlieland 2-3
Vlieland 1938, Oost-Vlieland 1962 en Vlieland 2005 (Vlieland)
Friesland 1956 en Friesland 1988 (Terschelling)
Humtidumty:
Naast de beide Friesland's heeft Terschelling toch nog een paar nieuwe schepen gehad hoor.
De Holland (2 of 3 keer?) en de Koegelwieck I heeft ook alleen maar Terschelling aangedaan.
Ik denk trouwens dat men op Vlieland (wellicht onbewust trouwens) wat meer het gevoel heeft dat het hun eigen boot is. Op Terschelling is dit denk ik toch iets minder. Daar hebben ze heel vaak 2 of 3 verschillende schepen gehad.
Marten-Jan van Zanden:
--- Citaat van: Humtidumty op 5 juli 2007, 21:31:35 ---Naast de beide Friesland's heeft Terschelling toch nog een paar nieuwe schepen gehad hoor.
De Holland (2 of 3 keer?) en de Koegelwieck I heeft ook alleen maar Terschelling aangedaan.
Ik denk trouwens dat men op Vlieland (wellicht onbewust trouwens) wat meer het gevoel heeft dat het hun eigen boot is. Op Terschelling is dit denk ik toch iets minder. Daar hebben ze heel vaak 2 of 3 verschillende schepen gehad.
--- Einde van citaat ---
Ik heb duidelijk gesteld dat ik het over de gewone (lees langzame) veerdienst had.
De Koegelwieck behoort daar niet toe.
Ook de diverse Hollands niet.
Dat waren slepers die zo nu en dan op de passagiersdienst werden ingezet.
B.T.W. dit word zo behoorlijk off topic.
Ik denk dat dit soort onderwerpen beter in het "vragen over doeksen" topic kunnen worden besproken.
http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php?topic=289.0
Jan Leenstra:
Ik heb wat foto's van de OV in Liberia online gezet.
http://www.schepenvandoeksen.nl/oostvlieland%201962%20in%20liberia.htm
Petra Lautenschutz-Vink:
Foto genomen op 27 maart 1989 in Zwijndrecht.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie