Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
andre:
In de doeksen tijd (tot 1989) zag de oost-vlieland er mijns inziens redelijk uit hoor. misschien zat er buiten wel eens wat minder uit maar binnen was alles goed op orde om passagiers te vervoeren.
In de carolina tijd is er veel inboedel uitgehaald en is ook het verval een beetje gekomen. Toen het schip weer in terschelling kwam bij rederij rijf was het een aardige bende ja, misschien bedoel je dat.
Overiges, het zou mooi zijn als ze weer een mooie mast plaasten boven de stuurhut, dit geeft het schip een mooier/stoerder uiterlijk.
twintimer112:
Ik deel je mening Andre, maar Humtidumty ik mag ook nog hopen dat ze vele "ritjes"mag maken,
maar nu snel weer paar pics plaatsen hier
arthur:
Mensen, ik kan het niet laten te reageren en ik wil niet lullig doen, maar de schepen van Vlieland zagen/ziet er altijd net iets beter uit dan de Terschellinger schoonheden, net iets minder roestsporen, net iets preciezer geverfd, dat was in het verleden zo en als ik nu de twee paradepaardjes Friesland en Vlieland vergelijk, dan zie ik toch beduidend meer roest op de eerste. Oke, de Friesland is al van middelbare leeftijd, maar die gaat toch ook regelmatig naar de werf.
jelle:
Vind je?
Vlieland heeft nu eindelijk weer eens een nieuw schip. Het heeft een hele tijd tweedehands schepen van Terschelling gekregen..
Bob Koetsier:
--- Citaat van: arthur op 5 juli 2007, 16:57:08 ---.....en als ik nu de twee paradepaardjes Friesland en Vlieland vergelijk, dan zie ik toch beduidend meer roest op de eerste. Oke, de Friesland is al van middelbare leeftijd, maar die gaat toch ook regelmatig naar de werf
--- Einde van citaat ---
Dat vind ik niet echt een eerlijke vergelijking.
De Friesland is al 19 jaar oud en de Vlieland nog maar 2 jaar, dat valt dus ook totaal niet te vergelijken.
De techniek is al een stuk verder, andere materialen, en weet ik wat allemaal nog meer....
En dat van die werf slaat ook nergens op, ze gaan beide even vaak naar de werf.
Dus dat valt echt op geen enkel punt te vergelijken...
--- Citaat ---Winterdag, als ik weekenddienst van een vaste walmedewerker had overgenomen, dan werd er op de stille zondagochtend ALTIJD koffie gedronken op de Oost Vlieland, samen met de mannen van de oude Friesland en later de Midsland. Dhr Matser of Frans Horjus zorgde dan vaak voor iets extra's erbij; op het Terschellinger schip kwamen we nooit.
--- Einde van citaat ---
Vlielanders zijn inderdaad iets vriendelijker voor zover ik ondervonden heb, maar die krijgen in een jaar ook een stuk minder toeristen op bezoek dan Terschelling, dat heeft er denk ik ook een beetje mee te maken, maar dat kun je natuurlijk het allerbeste aan de eilanders zelf vragen ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie