Auteur Topic: Oost-Vlieland (Carolina)  (gelezen 298883 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:31:35 »

Ik wil niet negatief doen, maar het schip is toch eigenlijk veel te groot voor rondvaarten e.d.
Naar mijn idee financieel gewoon niet haalbaar.
Van die Doeksen gekken als wij zijn er gewoon niet genoeg

Groeten,
Leen

« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 11:13:52 door Wim Vink »

Tjep

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 39
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2005, 23:23:16 »
Ik ben woest.  >:( >:( Ik kreeg al de indruk dat de huidige directie van Doeksen zich geen bliksem intresseerd in ons Nationaal nautisch verleden.  Laat ze een fabriek in wc papier gaan uitbaten met die mentaliteit. Als ik de plaatjes van de Vlieland III/Serengetie zie, en dan bedenk dat de Vlieland er ook zo uit zal zien........

En over de haalbaarheid, zo veel verschil zit nu ook weer niet tussen de Stortemelk de de Oost-Vlieland. Daar zitten geen "AG EMS" gekken op, maar gewone toeristen.  En goed vol ook als ik 'm voorbij zie komen.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2005, 09:45:09 »
Laten we eerst eens zien waar het nu aan ligt.
Zijn er wel onderhandelingen geweest, was het financieel haalbaar ?

Het verbouwen van het schip terug naar de oude staat zal zeker aardig wat kosten.
De achterklep moet eraf, het machinehuis weer in oude staat worden teruggebracht, de verschansing terug in de oude staat e.d.
En hoe is de staat van het schip verder?

Dan nog de exploitatie.
In het zomer seizoen oke, maar daarbuiten??
Ik heb ook helemaal niks gehoord van een bijdrage van de VVV, de middenstand of anderen van Terschelling of Vlieland.
Is er wel een draagvlak?

Er is natuurlijk ook al de Holland die geregeld naar Terschelling komt,
Soms houdt het gewoon op

Uiteraard zonde, jammer en noem maar op.
Echter vergeleken met bijvoorbeeld de dienst naar het veel drukkere Texel is er al heel wat op dit gebied bereikt.
De oude Friesland vaart nog, de Oost Vlieland is nog in Nederland, de Holland, van de oude Teso boten daarentegen is er helemaal niks

Groeten
Leen
« Laatst bewerkt op: 28 december 2011, 11:14:53 door Wim Vink »

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2005, 10:06:41 »
Leen,
met:
Echter vergeleken met bijvoorbeeld de dienst naar het veel drukkere Texel is er al heel wat op dit gebied bereikt.
De oude Friesland vaart nog, de Oost Vlieland is nog in Nederland, de Holland, van de oude Teso boten daarentegen is er helemaal niks
Heb je op zich wel gelijk maar een ding hierin heb je niet meegenomen:
De Rederij heeft bij het kunnen behouden van deze bijzondere schepen geen bijdrage geleverd. Dit is allemaal op initiatief van bootgekken en/of nieuwe eigenaren gedaan. Pas op het moment dat de Holland al eigendom was van de vereniging tot behoud van de Holland is Doeksen betrokken geraakt bij het vaarbaar houden van dit schip. En dat ook alleen
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2005, 10:09:24 door Humtidumty »
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2005, 10:30:01 »
Maar zijn er wel onderhandelingen geweest, zijn ze wel opgestart?
Ik heb nog nergens gelezen dat het is afgeketst omdat Doeksen het niet wilde, wat niet wegneemt dat dat wel zou kunnen natuurlijk.


Eigenlijk is het net als bij Oeral.
Eerst moet er subsidie komen van het rijk, de provincie e.d voordat

Jan Leenstra

  • Forumbeheerder
  • Marconist
  • *****
  • Berichten: 389
  • Geslacht: Man
  • euhh....beste stuurlui staan aan wal....
    • Schepen van Doeksen
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #20 Gepost op: 27 oktober 2005, 10:53:30 »
Er zijn GEEN onderhandelingen geweest. Rijf heeft een aantal malen geprobeerd om dit tot stand te brengen, helaas zonder resultaat. Rederij Rijf had graag iets samen met Rederij Doeksen ondernomen. Dit was voor hun de enige mogelijkheid om onder het kettinbeding uit te komen.
Verbouwingene en het in de oude staat terug te brenegen was voor Rederij Rijf geen motief om het schip weer in de verkoop te doen.

gr Jan

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #21 Gepost op: 27 oktober 2005, 17:30:49 »
Er zijn GEEN onderhandelingen geweest. Rijf heeft een aantal malen geprobeerd om dit tot stand te brengen, helaas zonder resultaat. Rederij Rijf had graag iets samen met Rederij Doeksen ondernomen. Dit was voor hen de enige mogelijkheid om onder het kettingbeding uit te komen.
Verbouwingen en het in de oude staat terug te brengen was voor Rederij Rijf geen motief om het schip weer in de verkoop te doen.

Dank je voor de bevestiging van mijn vermoeden Jan.

Dat valt me heel erg tegen van Doeksen, dat ze niet eens de moeite willen nemen om te luisteren naar een evt. initiatief om N.B. een ex-Doeksen schip in ere te herstellen en er mogelijk een extra commerciele activiteit.

Het deelnemen in rondvaarten met de Oost-Vlieland zou zeker een toename van de deelname in de rondvaart of oversteek naar Vlieland betekenen. Ook zou dit zeer goed als een package-ticket door Doeksen kunnen worden aangeboden, zoals ze nu zelf ook al doen met de oversteek van het ene naar het andere eiland in combinatie met een fiets.

Misschien dat de publieke opinie nog iets uithaald.
Wellicht dat een van jullie (ons) op www.vlie.nl het verhaal wereldkundig kan laten maken?
Reacties daarvandaan hebben vast nog wel wat impact. Onder het mom van: Niet geschoten is altijd mis.

Ook de VVV's en de gemeenten kunnen hierin nog veel doen. (Dank je voor die opmerking Leen).
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2005, 17:50:17 door Humtidumty »
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #22 Gepost op: 27 oktober 2005, 18:18:30 »
Tja, ik weet niet wat ik hiervan moet denken, het is natuurlijk ook wel jammer, maar Doeksen heeft al best veel verlies geleden, kwa geld. In 1990 met de Stuifdijk, in 2004 met de Najade, dat helemaal niet liep, de olieprijs wordt steeds hoger, laten we nog maar niet spreken over brandstof, er is door dat de mensen nu even wat minder geld hebben, minder toerisme naar de Wadden, dit speelt allemaal mee! Veel bedrijven hebben het op dit moment moeilijk, en ik denk dat Doeksen het ook niet al te breed heeft hoor. This niet dat we ons heel veel zorgen moeten gaan maken, maar ik denk dat na de aankoop van de nieuwe Vlieland nu, Doeksen niet veel geld meer over heeft hoor.
(Dit denk ik tenminste, breng dit verhaal maar niet in de wereld, misschien is het wel helemaal fout  :D)

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #23 Gepost op: 28 oktober 2005, 12:32:10 »
Die kleuren stonden dit type schip niet echt.
In damestaal:
Die kleur paste niet bij de kleur van de ogen.  ;D ;D
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Tjep

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 39
  • Geslacht: Man
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #24 Gepost op: 28 oktober 2005, 12:50:05 »
In deze kleuren zou hij zo naar Griekenland kunnen.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #25 Gepost op: 28 oktober 2005, 22:40:04 »
Heb je dat nou zelf gemaakt, of heb je dat ergens "gespot"  :D ;)

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #26 Gepost op: 28 oktober 2005, 22:54:49 »
Heb je dat nou zelf gemaakt, of heb je dat ergens "gespot" :D ;)

Heb zelf de kopie gehaald van de schuttevaer(Pagina 3 geloof ik).
Zou wellicht zelf wel zo crea zijn, maar zou dat loze moeite vinden.
Ik hou niet zo van dat soort "grappen".
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #27 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:12:59 »
Nee ik ook niet, ik heb dan een verre vriend die hier wel aan doet, die stuurde me dus laatst een advertentie van het Molengat, maar toen had ik hem door, ik wist inmiddels al dat deze in 2007 werd verkocht.

Bij mij moet je dus ook niet echt met zulke grappen aankomen nee. Ik heb ook wel eens gehad, dat die ook zoiets had gedaan, maar dan van zijn eigen huis. Nou 2 week later: "Goh gaan jullie verhuizen?" "Nee, hoezo?" "Nee ik zag het het in het dorpskrantje, iemand had daar iets over ingezet"
Zo zie je maar weer, door dit soort grappen, komen er verhalen in de wereld.

Humtidumty

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #28 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:24:22 »
Even iets heel anders wat wel grappig is: www.Gasema.nl
Vooral wanneer onwetenden serieus hiernaar informeren bij je.
Richard

www.avantbrowser.com » Maak internetten leuker.

Jon

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 164
  • Geslacht: Man
  • Geen golf te hoog...
    • Bike-Centrum Spier
Re: Oost-Vlieland (Carolina)
« Reactie #29 Gepost op: 29 oktober 2005, 09:33:18 »
Misschien is dat dan met de Oost-Vlieland een te mooi verhaaltje  ;)

Maaruh op die Gasema site, moest ik wel even kijken, eeeeeuh menen ze dit nu?  :D