Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

Waddentaxi

(1/19) > >>

PiebeJanMan:
Rederij Doeksen biedt ook watertaxi aan

Rederij Doeksen en Vlieland Maritiem Vervoer zorgen ervoor dat vanaf de lente mensen ook per watertaxi van Rederij Doeksen naar Vlieland en Terschelling vervoerd kunnen worden.

Al lange tijd zijn watertaxi’s actief op de Waddenzee. Bedrijven als Vlieland Maritiem Vervoer, Rederij Noordgat (Terschelling) en WaddenAdventures.nl (Vlieland) verzorgen al langer deze service. Ook Rederij Wagenborg (Ameland/Schiermonnikoog) biedt sinds vorig jaar zelf deze service aan. Vlieland Maritiem Vervoer zal nu voor Rederij Doeksen watertaxivervoer gaan verzorgen op de routes Harlingen – Vlieland – Terschelling. Hiervoor zal een nieuwe catamaran aangekocht worden in Engeland. Deze catamaran zal 12 personen kunnen vervoeren, samen met bagage en eventueel fietsen. Wat voor catamaran dit precies wordt is niet bekend, maar het is waarschijnlijk dat dit eenzelfde als de huidige catamaran van Vlieland Maritiem Vervoer wordt (meer informatie over dit schip).

Bij het aanbieden van deze service wordt er aan gedacht dit een exclusiever karakter te geven. Er wordt gedacht aan catering aan boord en eigen parkeerplaatsen voor deze klanten. Wat de overtocht zal gaan kosten is nog niet bekend. De overtocht zal waarschijnlijk 40 minuten gaan duren.


Watertaxi Vlieland Maritiem Vervoer

Artikel op Veerbootinfo.nl

Martin:
2 x Volvo Penta IPS High efficiency schroefinstallaties van elk 330 PK
Dit geeft de "taxi"' een maximale snelheid van 27 knoop en een kruissnelheid van 24 knoop
Groet, een insider...

PiebeJanMan:
Waarom "concurreren" met je eigen sneldienst, terwijl je die snelheid nog geen eens haalt...!?

Leen:
Doeksen zegt op hun site dat zij door Vlieland Maritiem zijn benaderd.
De reden zal dan ook zijn dat er daardoor makkelijker kan worden geinvesteerd. Er komt een nieuwe boot
Eigenlijk zie ik niet in wat daar nu weer fout aan is gezien de bovenstaande reacties.
Het gaat om al bestaand watertaxi vervoer buiten de eigen dienstregeling om en een dergelijk bootje in zetten i.p.v. de Tiger bij ziekenvervoer e.d. want daar zou het ook voor bestemd zijn is heel wat goedkoper lijkt me.
Wagenborg ging Doeksen al voor,  dus waarom niet.

Dat Doeksen een subsidie aanvraagt voor een groene boot evenals bijvoorbeeld recent dat Viking Line dat in Finland heeft gedaan (en dat voor heel wat grotere bedragen en dreigen met niet bouwen als deze uitbleef) voor een nieuwe ferry staat daar toch los van.
Gezien de al weer sterk stijgende olie prijzen lijkt me dat alleen maar goed.

Soms denk ik 't is ook nooit goed


Leen

Humtidumty:
Dit zal geen grote concurrentie zijn voor eigen diensten van Doeksen.
Hier ontmoeten vraag en aanbod elkaar. Bij Wagenborg blijkt dat er een (extra) markt is voor deze manier van vervoer en hoewel het schip misschien minder hard gaat, ze kan wel kortere route nemen blijkbaar anders is de oversteek niet in 35 minuten te redden.

En Doeksen is niet zot: Ze hebben liever de vinger aan de pols dan dat deze manier van vervoer zijn eigen leven gaat leiden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie