Auteur Topic: Concessie/ODC  (gelezen 89059 keer)

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re:Concessie
« Reactie #45 Gepost op: 15 februari 2011, 15:49:43 »
Beste Vrienden, wat een leuke discussie

Jullie zijn experts neem ik aan op boten gebied en het reilen en zeilen van rederijen.
Maar of jullie auto's experts zijn?

Als de auto niet op de vaste plek voor het huis staat moet hij verzet worden wanneer dat wel kan.
Je moet je auto 's nachts kunnen zien
De auto is je belangrijkste speeltje op je vrouw en vriendin na (voor sommigen belangrijker)
De auto is je maatje
Op je auto ben je zuinig.
En ga zo maar door.

Dus Heren experts, los over laten varen van ons kostbaarste bezit.

NO WAY

Leen

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re:Concessie
« Reactie #46 Gepost op: 15 februari 2011, 17:15:42 »
Beste Vrienden, wat een leuke discussie

Jullie zijn experts neem ik aan op boten gebied en het reilen en zeilen van rederijen.
Maar of jullie auto's experts zijn?

Als de auto niet op de vaste plek voor het huis staat moet hij verzet worden wanneer dat wel kan.
Je moet je auto 's nachts kunnen zien
De auto is je belangrijkste speeltje op je vrouw en vriendin na (voor sommigen belangrijker)
De auto is je maatje
Op je auto ben je zuinig.
En ga zo maar door.

Dus Heren experts, los over laten varen van ons kostbaarste bezit.

NO WAY

Leen


Leen,  ik ben genoeg behept geweest met voorkeuren voor auto's. First of all: de enige auto/het enige automerk dat ook maar enigszins aan althans mijn ideaalbeeld beantwoordt is een Citroën met hydro-pneumatische vering. Al het overige is zeepkist, behalve Duits, dat zijn strijkplanken.  :P

Ten tweede: wij zijn allemaal Nederlanders. Wij zijn de uitvinders van het koperdraad, nadat twee boeren klaar waren met aan een cent te rukken.  :-[

Ten derde: als doorgewinterd eilandbezoeker kan ik mij niet voorstellen dat ook maar iemand het in z'n hoofd haalt om een auto mee te nemen naar Terschelling.  >:(

Wat binnen dit profiel aan gezonde vooroordelen overblijft, biedt voldoende aangrijpingspunten om de "transportjongens" tot sluwe oplossingen voor "vrachtvervoer" te geven. Er komen vast voldoende figuren die zich met een Golf tegen laag tarief naar een andere boot laten verwijzen.  ;D

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re:Concessie
« Reactie #47 Gepost op: 15 februari 2011, 23:06:08 »
Ik ben geen expert op het gebied van rederijen e.d., maar eerder bovengemiddeld geïnteresseerd in de verschillende aspecten van de veerdiensten zullen we maar zeggen. Als je goed leest en logisch nadenkt, kom je al een heel eind. Ik probeer me net als Willem in de reder te verplaatsen die straks nog wat probeert te verdienen aan alles dat buiten de concessie valt. Wat kan wel en wat kan niet, en waar zijn er grijze gebieden? Reken maar dat op dat laatste vlak men er 'proefondervindelijk' achter gaat komen wat er mogelijk is. Ik neem als voorbeeld maar even de passagiers van EVT die een tijdje geleden over een hek klommen waarbij later zelfs het hek op niet geheel reguliere wijze werd geopend  ;D

Deze doorgewinterde eilandbezoeker laat de auto vrijwel altijd achter op de wal. Toch heb ik 'm buiten het seizoen wel een paar keer mee gehad. Als je ruim 10 kilometer van de boot op het eiland verblijft, het buiten net boven nul is en je een baby hebt inclusief alle zooi die je daarvoor moet meenemen, dan wil je wel. Zeker als de rederij je ook nog eens een aanbieding doet van € 35/40 en je zeker weet dat als je de auto (betaald) op Tjerk Hiddes achterlaat er een nieuwe deuk of kras opzit als je terugkomt.

Wat je ook vindt van het meenemen van de auto naar een eiland. Als er vraag is, dan zal er aanbod zijn. Wordt het goedkoper, dan treedt het fenomeen prijselasticiteit in werking en neemt de vraag toe. Ik ben het met velen hier eens dat al dat blik op het eiland een slechte zaak is. Reken maar dat als EVT het voor elkaar krijgt om auto's over te zetten, en dit voor een lagere prijs dan Doeksen, het alleen maar erger wordt. 

terschelling

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 12
Re:Concessie
« Reactie #48 Gepost op: 16 februari 2011, 19:47:17 »
Goedenavond,
Ik ben het helemaal met vriend eens dat het een slechte zaak is dat er zoveel blik is op een mooi eiland en dat vooral van gasten. En ja als evt het dus ook nog voor elkaar krijgt dan wordt het steeds gekker met al die auto's. Maar als en baby hebt en het is stervens koud en je zit aan de andere kant van het eiland dan kan ik het begrijpen dat je auto mee neemt. Ik hoop dat de plannen van evt niet door gaan want ze worden toch dwarsgezeten door gemeente Terschelling en doeksen.
Groeten Gerard.
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2016, 23:04:56 door Vriend »

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re:Concessie
« Reactie #49 Gepost op: 17 februari 2011, 01:54:59 »
Waneer kom de nieuwe veerboot want de dienstregeling start op 1 maart.
Want hij is nog steeds in Duitsland, dus en volgens mij moet alles nog worden gekeurt door waterstaat en enz.
Volgens de Duitse rederij hebben ze steeds GEEN boot verkocht aan E.V.T.
Hoop dat E.V.T antwoord wil geven.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re:Concessie
« Reactie #50 Gepost op: 17 februari 2011, 12:45:35 »
Volgens de Duitse rederij hebben ze steeds GEEN boot verkocht aan E.V.T.
Hoop dat E.V.T antwoord wil geven.

Uh het laatste bericht wat ik van WDR heb gezien was dat het schip wel is verkocht, aan EVT...
Ik weet niet waar je de info vandaan hebt, nagier.

Ik denk inderdaad  dat 1 maart ook wat krap wordt ja..

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re:Concessie
« Reactie #51 Gepost op: 17 februari 2011, 15:40:47 »
Waneer kom de nieuwe veerboot want de dienstregeling start op 1 maart.
Want hij is nog steeds in Duitsland, dus en volgens mij moet alles nog worden gekeurt door waterstaat en enz.
Volgens de Duitse rederij hebben ze steeds GEEN boot verkocht aan E.V.T.
Hoop dat E.V.T antwoord wil geven.

Voorlopig komt er nog niks, de nieuwe boot Uthlande ligt in Husum en is dus niet in de dienst, de SH ligt nu in Föhr. EVT zegt openlijk dat ze een overeenstemming hebben over de koop, maar daarmee is-ie nog niet gekocht. Eerst poen op tafel, dan pas kopen. Je hebt niks gekocht zolang je het koopcontract niet hebt getekend (en dat is niet gebeurd) en je niet de koffer met de poet hebt overhandigd.
Als dat allemaal gebeurt (en formeel doet WDR daar geen uitspraken over, waaraan ik mij ook houd), dan komt het Scheepvaartinspectie circus op tafel en dat is echt niet voorbij op het moment dat de koop gesloten is.
Ik vermoed dat de enthousiaste EVT-er zich ietwat te optimistisch gedraagt in de inschatting, hoe zulks zich doorgaans afspeelt. Anders gezegd: 1 maart geen Spathoek in de bootdienst.

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben........

nico

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 9
Re:Concessie
« Reactie #52 Gepost op: 17 februari 2011, 19:20:43 »
Waneer kom de nieuwe veerboot want de dienstregeling start op 1 maart.
Want hij is nog steeds in Duitsland, dus en volgens mij moet alles nog worden gekeurt door waterstaat en enz.
Volgens de Duitse rederij hebben ze steeds GEEN boot verkocht aan E.V.T.
Hoop dat E.V.T antwoord wil geven.

Voorlopig komt er nog niks, de nieuwe boot Uthlande ligt in Husum en is dus niet in de dienst, de SH ligt nu in Föhr. EVT zegt openlijk dat ze een overeenstemming hebben over de koop, maar daarmee is-ie nog niet gekocht. Eerst poen op tafel, dan pas kopen. Je hebt niks gekocht zolang je het koopcontract niet hebt getekend (en dat is niet gebeurd) en je niet de koffer met de poet hebt overhandigd.
Als dat allemaal gebeurt (en formeel doet WDR daar geen uitspraken over, waaraan ik mij ook houd), dan komt het Scheepvaartinspectie circus op tafel en dat is echt niet voorbij op het moment dat de koop gesloten is.
Ik vermoed dat de enthousiaste EVT-er zich ietwat te optimistisch gedraagt in de inschatting, hoe zulks zich doorgaans afspeelt. Anders gezegd: 1 maart geen Spathoek in de bootdienst.

Maar ik kan het natuurlijk mis hebben........
het zou kunnen zijn dat ze maart 2012 bedoelen tis net zo als willem zegt eerst geld over de brug en anders net zo als de vorige (gekochte boot) geen boot

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 190
Re:Concessie
« Reactie #53 Gepost op: 17 februari 2011, 21:38:15 »
De e.v.t site meld nog steeds dat de nieuwe veerboot op 1 maart 2011 vaart.
Via de site van (wdr) is er geen melding dat ze de boot hebben verkocht aan E.v.t.
Wel via E.V.T en de Friese media.
Dus of heeft W.D.R wel melding gemaakt, via de eigen site ja nee?

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re:Concessie
« Reactie #54 Gepost op: 17 februari 2011, 22:59:10 »
Niet via de site van WDR nee. Wel via e-mail aan medeforumlid Cai Rönnau, www.inselfaehren.de.

Groeten

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re:Concessie
« Reactie #55 Gepost op: 18 februari 2011, 11:43:29 »
De e.v.t site meld nog steeds dat de nieuwe veerboot op 1 maart 2011 vaart.
Via de site van (wdr) is er geen melding dat ze de boot hebben verkocht aan E.v.t.
Wel via E.V.T en de Friese media.
Dus of heeft W.D.R wel melding gemaakt, via de eigen site ja nee?


Wat de site van EVT meldt, is in de voorafgaande periode niet altijd juist gebleken, zie de hierover gevoerde discussies. Voorlopig hebben we geen aanwijzing dat EVT andre gedragslijnen hanteert dan ze tot nu toe hebben gedaan en dat betekent logischerwijs, dat wij allen elke mededeling van EVT op haar web site met de nodige reserve moeten bezien. Wat ze zeggen is zoals ze formuleren, een gegeven. Wat daarvan het gehalte is, kunnen wij niet met zekerheid beoordelen. Dus: voorzichtig.

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re:Concessie
« Reactie #56 Gepost op: 18 februari 2011, 12:00:50 »
Niet via de site van WDR nee. Wel via e-mail aan medeforumlid Cai Rönnau, www.inselfaehren.de.

Groeten

Die mail heb ik eveneens "van gehoord". De WDR-directie stelt zich echter officieel zo op, een andere wijze van communiceren met anderen toe te passen. Persoonlijke mails zijn persoonlijk en dus per definitie niet bedoeld om door anderen die zijn ingelicht, naar buiten te brengen. Voorheen heette dat wel "briefgeheim".

Denk er even aan dat, als privé-mails zo naar buiten komen, dat de informatie die we nodig hebben kan schaden. Beetje voorzichtig zijn, graag!

Misschien dat het duidelijk is, dat deze hele zaak behoorlijk gevoelig ligt tussen de betrokken partijen. Zoals ik al eerder hier heb gezegd: ik zou geen commentaar geven op de kwaliteit van het schip van een zusterrederij zoals dat op de Doeksen-site is gepubliceerd, tenzij ik al op een verschrikkelijke manier met die zusterrederij in de clinch lag, veroorzaakt door deze situatie.

Het mag misschien enig nut hebben, aan te geven hoe de verbanden tussen de Waddenrederijen liggen: de concurrentie ligt niet zozeer op het gebied van directe concurrentie in de eigen verbinding, maar tussen die rederijen als een exploitant, die elke overtocht van een passagier naar een ander eiland ziet als verlies op de eigen verbinding. Voor de meesten onder ons is de recente ontwikkeling bij de Waddenrederijen een hobby, die graag wordt aangevuld met de laatste weetjes. We hebben het hier echter over commerciële ondernemingen met grote financiële belangen. Dat zijn zaken, geen hobby. Dan is het goed te overwegen of we geen zaken beschadigen.

Gedurende de afgelopen kwart eeuw heb ik daar wat ervaring mee opgedaan, die heeft geleid tot een goede vertrouwensverhouding met de rederijen, omdat ze weten dat ik in cruciale gevallen niet eerder klets dan dat het kan.

Sorry dat ik misschien even zo  streng overkom, maar het is misschien een enkele keer goed, dit toch even onder jullie aandacht te brengen.  ;D

willem boot

  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.170
Re:Concessie
« Reactie #57 Gepost op: 30 maart 2011, 15:43:25 »
Kijk eens aan, (  :) Leen!!!!!   ;) ) vandaag zomaar een dikke envelop in de brievenbus van Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Inhoud: samenvatting van de inspraak op de Concessie en twee geherformuleerde en aangepaste "Programma's van Eisen" inzake de Concessie. Er wordt door de Overheid teruggekoppeld, maar wat veel belangrijker is: er is zowaar geluisterd. En ik wil dan direct toegeven dat ik dat niet eens had verwacht.

Nu is het krijgen van informatie zijdens de overheid voor hardnekkige overheidswantrouwers zoals ik natuurlijk geen enkele reden om ineens vrolijk te zijn.  ;)

Maar dit stuk maakt zelfs mij enigszins vriendelijk.

Eerder heb ik diverse opmerkingen gemaakt over bepalingen in de voorwaarden waar ik duidelijk dubbel van lag. Daarom heb ik ook "ingesproken". En zie: kennelijk waren er meer lieden die zich wat zorgen maakten of onbedaarlijk lachten en zo is het gekomen dat het Ministerie, c.q. de hiermee belaste ambtelijke staf vrijwel alle primair tot lachen dwingende punten keurig hebben aangepast. Ik zou me kunnen voorstellen dat je hiermee als reder zou kunnen leven.

Dat maakt mij natuurlijk hier nog geen voorstander van. (gifgroene smiley).

sievert

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
Re:Concessie
« Reactie #58 Gepost op: 30 maart 2011, 15:55:30 »
De WDR site meldt dat de SH verkocht is en binnenkort richting Harlingen komt.

Leen

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 474
Re:Concessie
« Reactie #59 Gepost op: 30 maart 2011, 16:02:13 »
Beste Willem

Kan je er iets over zeggen want ik ben benieuwd

Leen