Auteur Topic: Vlieland  (gelezen 134621 keer)

Christian

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 206
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #390 Gepost op: 16 oktober 2020, 18:52:59 »
Wie had zijn zakdoek aan de wal achtergelaten?

Het MS Vlieland draaide eergisterenavond om 19:22 uur aan het eind van de Pollendam terug naar Harlingen
en bereikte het eiland pas om 21:00 uur. Weet iemand wat anders de reden was?

nagier

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 153
Re: Vlieland
« Reactie #391 Gepost op: 17 oktober 2020, 21:55:51 »
Ik ook erg benieuwd naar

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.642
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland
« Reactie #392 Gepost op: 5 november 2020, 21:28:06 »
De Vlieland op 10-10-2020 in het Stortemelk/Vliesloot

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.642
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland
« Reactie #393 Gepost op: 11 december 2020, 08:56:37 »
Redmer, 1 vraagje om uitleg van het verder voor mij duidelijke artikel. Kun jij me uitleggen wat ze bedoelen met de zin: ...installed a new monitoring and safetysystem to the Vlieland...
Wat voor safety/veiligheidssysteem wordt bedoeld, kun jij mij (super leek) dat uitleggen???

Hier ook nog wat uitleg van Piet Brouwer Electrotechniek
https://www.pietbrouwer.nl/en/news/new-main-switchboard-for-vlieland-ferry/

Citaat
New main switchboard for Vlieland ferry
December 7, 2020: Piet Brouwer Electrotechnology recently built and installed a new main switchboard on Vlieland, a vessel from shipping company Rederij Doeksen which operates a ferry service on the Wadden Sea between Harlingen and the isle of Vlieland.

Water damage made it necessary to completely replace one of the two existing switchboards. Piet Brouwer Electrotechnology quickly recreated the existing main switchboard and provided it with the latest equipment and components where possible. To ensure optimal synchronisation and the parallel installation of the newly placed generators, the new switchboard was also provided with a modern AMCS system developed by sister company Marble Automation.

While the vessel was moored at Damen Shiprepair & Conversion, Piet Brouwer was also asked to install a new security and safety system onboard. After a brief implementation period and successful sea trial, the ferry was taken back into use by Rederij Doeksen.

Piet Brouwer Electrotechnology has been a partner in electrotechnology for Rederij Doeksen for many years. It was also asked to finalise the electrotechnical activities for the new ferries Willem Barentsz and Willem de Vlamingh.

Humtidumty

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 491
  • Geslacht: Man
  • schepen met een eigen snoet!
Re: Vlieland
« Reactie #394 Gepost op: 11 december 2020, 14:27:27 »
De Vlieland rookte net nogal toen ze de haven van Harlingen verliet...
En dan voor zover ik kon zien alleen van de linker kant.
Richard

www.avantbrowser.com Maak internetten leuker.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.642
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland
« Reactie #395 Gepost op: 2 januari 2021, 21:53:56 »
Binnenkomst van de Vlieland vanmiddag.