Auteur Topic: Vlieland  (gelezen 183882 keer)

HansG

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #315 Gepost op: 15 mei 2017, 17:47:52 »
Daar was ik gisteren ook voor de Vuurtorenloop... :-)

Vriend

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 1.038
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #316 Gepost op: 15 mei 2017, 19:37:00 »
Daar was ik gisteren ook voor de Vuurtorenloop... :-)

Toevallig, was ook ons doel van het korte bezoek aan Vlie.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Vlieland
« Reactie #317 Gepost op: 21 mei 2017, 21:22:59 »
Vlieland in de Harlinger haven, 20 mei 2017.







foto's: © Wim Vink
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Vlieland
« Reactie #318 Gepost op: 22 mei 2017, 08:47:05 »
Nieuw op 't forum, wel al een tijdje als gast jullie artikelen, foto's en berichten zitten lezen.
Vroeger fervent Vlielandganger (familiehuisje op Vlie), opgegroeid in de tijd van de Oost-Vlieland, (oude) Noord-Nederland, (oude) Friesland en Koegelwieck; toen waren de oude Vlieland en Holland al iconen.......

Eind april een fotovlucht georganiseerd over de eilanden Texel, Vlieland en Terschelling, waarbij ik enkele boten van Doeksen vast heb kunnen leggen. Een aantal van deze foto's heb je misschien al op een besloten FB pagina zien staan, maar ik zal ze hier ook posten en delen met jullie.

Ik geloof dat deze site de foto's automatisch kleiner schaalt; voor de wat grotere/scherpere versie even op de foto klikken. Komende tijd zal ik er meer posten, niet alleen van deze vlucht maar ook uit m'n fotoarchief.

Roel Ovinge



PS. Mijn fotos mag je publiekelijk delen op social media maar wel mèt vermelding van mijn naam èn zolang het niet op commerciële basis is. Als je dat wil moet even contact met me opnemen. (Roel Ovinge, Copyright 2017 CC BY-NY-ND)

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2017, 11:24:29 door rovinge »
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #319 Gepost op: 22 mei 2017, 09:10:43 »
Nieuw op 't forum, wel al een tijdje als gast jullie artikelen, foto's en berichten zitten lezen.
Vroeger fervent Vlielandganger (familiehuisje op Vlie), opgegroeid in de tijd van de Oost-Vlieland, (oude) Noord-Nederland, (oude) Friesland en Koegelwieck; toen waren de oude Vlieland en Holland al iconen.......

Eind april een fotovlucht georganiseerd over de eilanden Texel, Vlieland en Terschelling, waarbij ik enkele boten van Doeksen vast heb kunnen leggen. Een aantal van deze foto's heb je misschien al op een besloten FB pagina zien staan, maar ik zal ze hier ook posten en delen met jullie.

Ik geloof dat deze site de foto's automatisch kleiner schaalt; voor de wat grotere/scherpere versie even op de foto klikken. Komende tijd zal ik er meer posten, niet alleen van deze vlucht maar ook uit m'n fotoarchief.

Roel Ovinge



PS. Mijn fotos mag je publiekelijk delen op social media maar wel mèt vermelding van mijn naam èn zolang het niet op commerciële basis is. Als je dat wil moet even contact met me opnemen. (Roel Ovinge, Copyright 2017 CC BY-NY-ND)

Schitterend fotostandpunt :)
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Evert Jan

  • Marconist
  • ****
  • Berichten: 488
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #320 Gepost op: 22 mei 2017, 09:40:35 »
Roel, welkom, en bedankt voor de gave foto('s)! En, als je nog eens zo'n fotovlucht organiseert....  ;)

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland
« Reactie #321 Gepost op: 22 mei 2017, 10:12:41 »
Prachtig!

L.Noorman

  • Algemene moderator
  • Stuurman
  • *****
  • Berichten: 509
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #322 Gepost op: 22 mei 2017, 11:40:48 »
Welkom Roel! Ik had al een aantal gevonden in de besloten FB groep. Een soortgelijke foto siert nu mijn bureaubladachtergrond op de PC  :)

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Vlieland
« Reactie #323 Gepost op: 22 mei 2017, 12:43:17 »
Bedankt voor alle complimenten; zoals al gezegd, d'r komen d'r nog meer.

......en soortgelijke foto siert nu mijn bureaubladachtergrond op de PC  :)

Top! Niks mis mee.

De foto's hier probeer ik zoveel mogelijk in het formaat 1920x1080 te posten (in ieder geval het orgineel waarnaar gelinkt wordt). 1920x1080 is nu het meest gebruikte formaat/verhouding op laptops, dus wees er zeker van dat je die download en/of 'save as background'/bewaar als achtergrond.

Mocht je nu een afwijkend formaat scherm hebben, geef het aantal pixels breedte x hoogte ff door; misscien kan ik ze dan wel even op het juiste formaat bijsnijden voor je.........

Roel
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Vlieland
« Reactie #324 Gepost op: 30 mei 2017, 22:06:34 »
Vandaag meegevaren met de MS Holland naar Amsterdam; kwam vanochtend vroeg meteen al de MS Vlieland tegen tussen de havenpieren van Harlingen.

Kwam later ook nog de MS Friesland and Tiger tegen; zie daar voor de foto's....

Roel

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2017, 11:26:06 door rovinge »
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

Germen

  • Machinist
  • ***
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
Re: Vlieland
« Reactie #325 Gepost op: 10 juli 2017, 15:22:28 »



Hier een foto van ms Vlieland.
Vlieland 20-4-2012

Gr. Germen




Wim Vink

  • Kapitein
  • *
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Man
Vlieland
« Reactie #326 Gepost op: 22 juli 2017, 17:27:47 »
Vlieland in de Blauwe Slenk op weg naar Harlingen; zaterdag 22 juli 2017, eerste vaart.





foto's: © Wim Vink
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2017, 15:54:33 door Wim Vink »
met vriendelijke groeten,
Wim Vink

Schylgerwoman

  • Ketelbinkie
  • *
  • Berichten: 39
  • Geslacht: Vrouw
  • de Friesland rules!!!
Re: Vlieland
« Reactie #327 Gepost op: 5 augustus 2017, 17:12:23 »
21-7-2017

rovinge

  • Vlielander
  • Machinist
  • *
  • Berichten: 114
    • Ovinge Fotografie
Re: Vlieland
« Reactie #328 Gepost op: 12 augustus 2017, 00:19:06 »
Vandaag m'n broer in Harlingen afgezet voor een vakantie op Vlie; zelf het e.e.a. vastgelegd vanaf de pier van de Nieuwe Willemshaven en Voorhaven.

Hier de MS Vlieland; in de andere topics vind je de foto's van de MS Friesland en MS Holland.

1.


2.


3.


4.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2017, 09:13:54 door Wim Vink »
Mijn foto's die ik post zijn auteursrechtelijk beschermd, tenzij specifiek anders vermeld in bovenstaand bericht. Gewoon delen op sociale media mag, maar niet commercieel.
Copyright (c) 2019 Roel A. Ovinge.

PiebeJanMan

  • Forumbeheerder
  • Kapitein
  • *****
  • Berichten: 1.735
  • Geslacht: Man
  • Geniet, maar vaar met regelmaat mee!
    • Golven op zee
Re: Vlieland
« Reactie #329 Gepost op: 21 augustus 2017, 22:35:50 »
Afgelopen winter is het buffet van de veerboot Vlieland vernieuwd.
Hieronder een impressie.