Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Vlieland

<< < (27/86) > >>

PiebeJanMan:

--- Citaat van: Germen op 15 november 2009, 00:01:03 ---Hier foto`s van de Vlieland, genomen tijdens de Bouw. Proefvaart.

? FBMA Marine, Cebu

Groetjes Germen

--- Einde van citaat ---

Wat me opvalt is dat de constructie voor de stoppaal ook verplaatst is, dit had ik nog niet gezien. Komt natuurlijk omdat de aanlegbrug beetje richting stuurboord ligt op Vlieland en de stoppaal dus aan BB kant tegen het schip aan moest komen.

Vraag ik me af of die oude plaats voor de stoppaal ook de plaats was waar de paal van de Oost-Vlieland tegen aan kwam? En is de Midsland nu ook aangepast voor de stoppaal op Vlieland?

PiebeJanMan:

--- Citaat van: Humtidumty op 15 november 2009, 22:38:11 ---Volgens mij waren de ducktails ook nog niet geplaatst. Waarschijnlijk bebben ze na deze vaart de noodzaak daarvan gemerkt.

--- Einde van citaat ---

Meende dat die er al wel onder zaten, vallen net weg onder deze hoek, kijk maar:

Ben ik trouwens nog wel steeds benieuwd waar in het bouwproces dit werd beslist?

Ook plaatste Germen nog een foto van diezelfde proefvaart, aan het weer en aantal mensen op de dekken te zien, waar ook de ducktails te zien zijn.

--- Citaat van: Germen op 15 november 2009, 00:01:03 ---[foto verwijderd]

--- Einde van citaat ---

Jan Leenstra:

--- Citaat van: PiebeJanMan op 15 november 2009, 23:12:51 ---
--- Citaat van: Humtidumty op 15 november 2009, 22:38:11 ---Volgens mij waren de ducktails ook nog niet geplaatst. Waarschijnlijk bebben ze na deze vaart de noodzaak daarvan gemerkt.

--- Einde van citaat ---

Meende dat die er al wel onder zaten, vallen net weg onder deze hoek, kijk maar:

Ben ik trouwens nog wel steeds benieuwd waar in het bouwproces dit werd beslist?

Ook plaatste Germen nog een foto van diezelfde proefvaart, aan het weer en aantal mensen op de dekken te zien, waar ook de ducktails te zien zijn.

--- Citaat van: Germen op 15 november 2009, 00:01:03 ---[foto verwijderd]

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Ik heb altijd begrepen dat dit pas na de 1e proefvaart is beslist. Op de foto van de tewaterlating kan je ook zien dat de ducktails nog niet geplaatst waren.De foto's die jullie tonen zijn niet van deze 1e proefvaart, maar zijn genoemen in een later stadium.

Vriend:
Nog een scan uit de VVV-gids Vlieland 2006. Volgens mij is dit ook een foto genomen tijdens een van de proefvaarten bij de Filipijnen. In ieder geval zijn de ducktails al aangebracht.

PiebeJanMan:
Vandaag in Harlingen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie