Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Noord Nederland

<< < (35/35)

valkenier:
Ja die geul is in principe best goed bevaarbaar. Alleen op de aansluiting met de vliestroom zit nog steeds een behoorlijk steile drempel. Ik weet niet exact de huidige diepte, maar het was iets van 2.70 m bij NAP. Bij laag water zit je dan gauw op 1.70. Dat is dus nog wel te weinig voor de grotere schepen. Met hoog water zou het wellicht kunnen, maar op een tij afhankelijke dienstregeling zit niemand te wachten.

Germen:


ms Terschellinger Bank (Rederij Wadden Transport) en ms NoordNederland (Rederij Doeksen) in de haven van West - Terschelling.
19-7-2021)

Gr. Germen

Vriend:
De Noord-Nederland verlaat de haven van Harlingen op 10 december 2021

Foto's: Jeroen Vriend

cupdruchan:
De werfbeurt van de NN duurt nog tot 22 februari, dan is het bijna twee maanden in dok

PiebeJanMan:
Doeksen meldt op Facebook;
Staan er nu Scania's in?


#verduurzaming 🌍💙 Onze vrachtcatamaran Noord-Nederland is weer van de werf. Het schip werd voorzien van vier nieuwe hoofdmotoren en een nieuwe generatorset. Hiermee voldoet het schip aan de meest recente #milieunormen voor de binnenvaart (stage V).
💪 De klus werd binnen zeven weken geklaard door partners Sandfirden Technics B.V.  uit Den Oever, HR Piping B.V. uit Sumar en Piet Brouwer Elektrotechniek uit Urk, samen met de technische en nautische afdelingen van Rederij Doeksen.
💨 Het nieuw geplaatste Selective Catalytic Reduction (SCR)-systeem zet stikstofoxide (NOx) om in waterdamp en stikstof (zonder oxiden, waardoor het onschadelijk is). Dat betekent concreet een afname van 95% stikstofoxide en 97-98% fijnstof ten opzichte van de oude motoren! Met de nieuwe motoren van het ms Noord-Nederland zetten we dus weer een mooie stap vooruit, op weg naar een zero emissie veerdienst.
👉 Voor de realisatie van dit project werd door de overheid ca. 304.000 toegekend uit de Subsidieregeling Verduurzaming Binnenvaartschepen. Dit bedroeg ca. 50% van de totale investering.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie