Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (20/127) > >>

Humtidumty:
Is daar nog veel van over, of wellicht weer in ere hersteld (interieur stuurhut)?

natureboy:
Het stuurhuis van de Friesland is voor zover ik weet nog zo goed  als helemaal intact, en nog steeds mooi

Pieter

jcote:
Het schip hoort niet bij de scheepvaartschool en ligt nooit meer op Terschelling. Ze maakt deel uit van een toeristische route met de stoomtrein Enkhuizen-Medemblik.

Ik heb haar jaren geleden voor het laatst in Amsterdam gezien, zo rond 1990.

ECHTER: Voor het Jubileumfeest van Doeksen is aan de gemeente gevraagd om een feest te houden op zowel de Holland, als ook op 'onze' Friesland. Als alles goed gaat ligt ze op 8 en 9 november in de haven van West......

(Info: Terschellinger van 25 september).

Ik hoop op veel mooie foto's!!!!!

Jacqueline

natureboy:
Een ding is mij niet helemaal duidelijk en dat is een mogelijk verband tussen de zeevaartschool en de oude Friesland, behalve dat er waarschijnlijk de nodige leerlingen van deze school met het schip hebben gereisd

Pieter

arthur:
Zou het verband kunnen zijn Pieter, dat de Friesland wel eens naar Terschelling ging voor kleine reparaties en dat de zeebabies dan aan boord waren, om dit (helpen en leren) te doen? Als je dan net tegelijkertijd op het eiland was en al die jonge honden aan boord zag, zou je kunnen concluderen, dat de Friesland een soort van opleidingsschip was. Misschien heeft Jaquelien dit gezien en gedacht...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie