Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (92/127) > >>

Wim Vink:
Detailopname van de Friesland, begin jaren '60.

foto: coll. Fred Kooi

Humtidumty:
Leuk, zo'n foto van de andere kant. Ik herken de platen en op/afritten nog. Kijkend naar de positie van het schip is het tijdens hoog water gemaakt.
Heb je informatie uit de foto gehaald om te kunnen zien dat het vanaf de Friesland is gemaakt? (Ik ben benieuwd welke informatie.)

HansG:
Ik denk stuurboordzijde voordek.

Wim Vink:

--- Citaat van: Humtidumty op 22 maart 2014, 22:27:14 ---Leuk, zo'n foto van de andere kant. Ik herken de platen en op/afritten nog. Kijkend naar de positie van het schip is het tijdens hoog water gemaakt.
Heb je informatie uit de foto gehaald om te kunnen zien dat het vanaf de Friesland is gemaakt? (Ik ben benieuwd welke informatie.)

--- Einde van citaat ---

De informatie heb ik nergens opgezocht; ik herkende direct de situatie van het voorschip van de Friesland.
Vanaf 1956 dikwijls mee overgestoken en er tijdens die tochten veel op "rondgezworven".

Wim Vink:
Gelet op het aantal beschikbare plaatjes is de Friesland altijd een populair schip geweest en is dat blijkbaar nog steeds.
Hier zien we de Koningin van de Waddenzeen in het ijs liggen in zijn nadagen op Terschelling, 3 februari 1987.

foto: coll. Piet Luidenga

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie