Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Wim Vink:
Alle inzenders hartelijk dank voor jullie bijdragen.
Als je de foto's bekijkt en vergelijkt met de huidige Frielsand, dan is het haast niet meer voor te stellen dat de oude Friesland de hoofddienst jarenlang kon uitvoeren.
Weliswaar tijdens de zomermaanden versterkt met andere eenheden, maar toch.
We leven echter in het heden met een blik op de toekomst. Dan is het soms heel aardig af en toe met een glimlach achterom te kijken.
Bob Heikoop:
Mooi gezegd Wim! Wat mij vooral ook opviel was de staat van het schip, er zit werkelijk geen spatje roest op het schip en ze is technisch nog helemaal in orde. Hulde aan de huidige eigenaar en als ze zo door gaan kunnen we er hopelijk nog lang van genieten!
Met vriendelijke groet,
Bob Heikoop
willem boot:
--- Citaat van: Wim Vink op 12 juni 2012, 10:12:04 ---Alle inzenders hartelijk dank voor jullie bijdragen.
Als je de foto's bekijkt en vergelijkt met de huidige Frielsand, dan is het haast niet meer voor te stellen dat de oude Friesland de hoofddienst jarenlang kon uitvoeren.
Weliswaar tijdens de zomermaanden versterkt met andere eenheden, maar toch.
We leven echter in het heden met een blik op de toekomst. Dan is het soms heel aardig af en toe met een glimlach achterom te kijken.
--- Einde van citaat ---
Jawel, Wim, helemaal raak. Toen ik de foto's zag van Friesland 1 en 2 bij elkaar, dan zie je onmiddellijk ....tig jaar verschil. Mooi beeld om je te realiseren dat er -gelukkig- ontwikkeling in de toko zit. Dat is jarenlang toch wel anders geweest. Als je goed naar de oude Friesland kijkt, dan zie je in feite een modernisering in lijnen van de oude Zeeuwen, veel meer is het niet.
Ik heb trouwens zelf nooit zoveel met de oude Friesland gehad. Ben ooit eens met de losse boot naar TS geweest (ging leeg terug en ik was net op weg, kende de kapitein goed, dus kon even tussendoor mee), dus zonder enige passagier aan boord. Je tanden rammelden er zowat uit in de stuurhut, zo verschrikkelijk trilde het bovendek. Bij volle boot merkte je daar niet veel van, omdat de massa van de passagiers dat gerammel aardig dempte. Boven is de hele zaak nogal licht geconstrueerd om wat massa te besparen met het oog op de diepgang.
tmeeles:
Beste allemaal,
Het was voor ons, de (oud) bemanning van de Friesland ook erg leuk om weer eens op Terschelling te zijn. Het onthaal was hart verwarmend met zoveel mensen op de havendammen en aan de steiger. Daarnaast was er ook maandag veel interessen voor ons.
Het boek is zeker een aanrader voor de liefhebbers, top stukje werk van Bert van Heukelom en alle medewerkers.
Gisteravond om even na 19.00 uur hebben we de Friesland weer vastgemaakt in Enkhuizen, waar zij vandaag haar reguliere diensten voor de Stoomtrein weer voer.
Bijgesloten nog een paar andere foto's, dit keer niet van de Friesland maar vanaf de Friesland.
Groeten uit Zeeland!
Taco
Vriend:
Er is al eerder opgemerkt dat de oude Friesland er perfect onderhouden uitziet. Aan de binnenkant is in de bovensalon ook het nodige gebeurd. Dat ik gisteren binnenstapte, was ik aangenaam verrast. Er zijn aan zowel bak- als stuurboordzijde prachtige banken geplaatst langs de ramen, die de losse stoelen vervangen. De salon zelf was een paar jaar geleden al grondig aangepakt.
De laatste drie foto's zijn helemaal voorin genomen beneden en helemaal beneden onder het dek. Iemand die even de salon voor binnenliep merkte op dat het schip nog hetzelfde ruikt als vroeger.
Foto's: © Jeroen Vriend
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie