Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Evert Jan:
De Friesland was vanmorgen te zien op ned. 3 bij de VPRO in de jeugdserie Doctor Cheezy, volgens mij zijn de beelden alleen of vooral in Medemblik opgenomen.
Het is ongeveer een minuut of 10 in het programma, ervoor nog beelden rijdende op de afsluitdijk en daarna beelden bij de Wierschuur op Terschelling, daartussen beelden van inschepen en vertrek Friesland.
Vriend:
Toevallig ook de aflevering gezien, het was deel 1 uit de serie. Alle afleveringen zijn hier te vinden. Ook in deel 8 zie je de Friesland aan het einde bij het Zuiderzeemuseum.
De opnames zijn trouwens in Enkhuizen gemaakt. De Friesland ligt op de plek waar normaal de boot naar Stavoren (Bep Glasius) ligt, naast de vaste plek van de Friesland.
Evert Jan:
@ Jeroen;
Heb ik ff Enkhuizen en Medemblik door elkaar gehaald, duidelijk te zien met jouw foto's als naslagwerk...
In ieder geval leuk om de Friesland 'in actie' te zien, wordt tijd om een 2e keer de historische driehoek te doen.
arthur:
Misschien een idee, om met de forumleden weer eens een vaartocht met de majesteit Friesland te doen, ipv altijd de Zeevaart sponseren; er zijn ook daar vele leuke kroegjes, Misschien het volgend jaar met zijn "allen" naar Noord Holland? Aansluitend of voorafgaand een bezoekje aan Amstedrdam Borneokade, waar de oude (kleine) Vlieland ligt. 'T is maar een voorstel...
IALA:
--- Citaat van: arthur op 28 december 2011, 00:12:52 ---Misschien een idee, om met de forumleden weer eens een vaartocht met de majesteit Friesland te doen, ipv altijd de Zeevaart sponseren; er zijn ook daar vele leuke kroegjes, Misschien het volgend jaar met zijn "allen" naar Noord Holland? Aansluitend of voorafgaand een bezoekje aan Amstedrdam Borneokade, waar de oude (kleine) Vlieland ligt. 'T is maar een voorstel...
--- Einde van citaat ---
Ik zie een potentiële meeting hierin.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie