Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
De Bep Glasius vaart bij de overtocht van 10:05 uur vanuit Stavoren via het Zuiderzeemuseum. Je ziet in de dienstregeling ook dat die overtocht 10 minuten langer duurt dan de andere.
De Friesland vaart bij de overtocht vanuit Medemblik van 13:15 uur altijd via het Zuiderzeemuseum. De extra overtocht op drukke dagen vanuit Medemblik om 16:30 uur gaat niet via het Zuiderzeemuseum.
ben doeksen fan:
Oke, bedankt voor je reactie.
ben doeksen fan
Vriend:
De Friesland vanmorgen bij vertrek vanuit Enkhuizen. Helaas was het niet helder, erg heiig zelfs. Normaal zou je nog een beetje aan de instellingen van je camera knutselen, maar die moeite heb ik niet eens genomen. Thuis de RAW bestanden maar gepakt en aan het nabewerken geslagen. Persoonlijk ben ik nog niet helemaal tevreden, maar beter dan dit krijg ik het ook niet. Met helder weer nog maar eens een serie schieten van deze kant.
Foto's: © Jeroen Vriend
Gijsha:
Uit de oude doos van mijn vader een serie opnames van 25 juli 1964 in de Harlinger haven. Deze kan worden aangevuld met de Schellingerland (ex Dokter Wagemaker), die ik bij het betreffende topic een paar dagen geleden heb gepost. Het was een drukte van belang die dag, hoogzomer. Het zijn achtereenvolgens (omdat de Friesland het beste uit de verf komt, laat ik deze serie hier zien). De eerste foto toont achter elkaar: het achterschip van de Oost Vlieland (het bewijs is op foto 2 te zien), de Friesland, de Schellingerland en helemaal achteraan de Vlieland (1938)! De Friesland zien we vertrekken (foto 3), gevolgd door de Vlieland (foto 4).
Groet,
Gijs Hesselink
HansG:
Wat een geweldige serie!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie