Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Evert Jan:
@ Jeroen; klopt ik heb het foldertje nog uit het seizoen 1997 met exact dezelfde foto erop,
op de achterzijde wordt ook nog reclame gemaakt door Rederij den Breejen, zij varen met
de Christiaan B, ex Prinses Maria Louise van Wagenborg, voorheen varend op Schier en/of
Ameland?
groet,
Evert Jan
Vriend:
Even off topic over de Christiaan B. van Breejen (ex-'Maria Louise', ex-'Prinses Maria Louise'). Deze heeft zover ik kan nagaan alleen de dienst Holwerd-Ameland gevaren. Ik weet niet of het schip ooit op Schiermonnikoog gevaren heeft, in de literatuur kan ik daar niets over terugvinden. Vlak voor de privatisering is de 'Maria Louise' in 1985 verkocht. Het was één uit de reeks veerboten die Rijkswaterstaat gedurende de jaren 60 van de vorige eeuw liet bouwen.
Vriend:
De dienstregeling van de Museumstoomtram is vandaag ingegaan voor 2011 dus ook de Friesland kwam weer in actie. Het schip legt hier andersom aan dan gebruikelijk, waarschijnlijk vanwege de noordoostenwind.
Foto's: © Jeroen Vriend
ben doeksen fan:
Mooie foto's !
Maar dat de Friesland zo ligt komt wel vaker voor.
Ik ben ook een keer mee geweest en toen lag ze ook zo.
Trouwens, in de nieuwe dienstregeling heeft de Friesland een nieuwe tussenstop, namelijk bij het stoommachine-museum.
ben doeksen fan
Vriend:
@ben doeksen fan
Het klopt dat de Friesland een tussenstop maakt, alleen ik denk dat jij die bij het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen bedoelt. Bij het stoommachinemuseum in Medemblik kan de Friesland niet aanmeren.
Onderstaande foto's maakte ik vanmiddag. Ik hoopte op een strak blauwe lucht maar het was toch een beetje heiig, het zonnetje werkte gelukkig wel mee. De Friesland is trouwens best een lastig schip om op de foto te zetten. Je hebt immers zwart en wit dat je beide goed wilt belichten. Belicht je verkeerd, dan loopt het zwart of het wit er heel snel uit en raakt verzadigd.
Foto's: © Jeroen Vriend
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie