Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (60/127) > >>

Vriend:
Vandaag draaide de Friesland weer een dubbele dienst. Met mijn zoontje op de dijk even een kijkje genomen om half vijf, aan de andere kant van de dijk vertrekt tegelijkertijd de tram waar we dan naast gaan fietsen weer terug naar huis. Nog even snel met mijn mobieltje een fotootje gemaakt.

Foto: © Jeroen Vriend

PS De service van reder Gebhard is trouwens uitstekend. Een tijdje geleden was het schip na het zwaaien weer terug aan de steiger om nog een aantal mensen op te pikken die de boot gemist hadden. Ik zag nu dat de mensen op het bovendek gewaarschuwd werden voor het geluid van de scheepshoorn dat bij het vertrek drie maal klinkt. Die hoorn hangt trouwens voorop de schoorsteen een klein stukje onder de donkere rand. Vroeger toen de schoorsteen het hoedje nog had, hing deze iets hoger.

Vriend:
Vandaag een stevig briesje op het IJsselmeer. Voor de Friesland geen enkel probleem, die heeft wel voor hetere vuren gestaan. Wel zag ik de Friesland voor het eerst een klein beetje stampen.

Foto's: © Jeroen Vriend

Vriend:
Waarschijnlijk vanwege de wind ligt de Friesland alvast met de kop richting Enkhuizen (bijna altijd ligt het schip andersom aan de steiger). Verderop op het IJsselmeer was het nog wat onrustiger want je zag het schip duidelijk een beetje gieren.

Foto's: © Jeroen Vriend

Wim Vink:
Deze beelden geven een mooi beeld uit het verleden.
Compliment, Jeroen.  ;)

willem boot:
Gegeven de zelden voorkomende harde NO-wind niet zo gek om zo aan te meren. Zou ik ook zo doen. Als je dan bij vertrek eerst nog eens moet gaan zwaaien, zit je in die hoek niet erg lekker, paar meter verderop wordt het toch wel erg weinig water.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie