Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
Wim Vink plaatste eerder foto's van de Friesland bij het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. Vanmiddag maakte ik foto's van de Friesland op dezelfde plek, maar dan gefotografeerd vanaf een andere plek. Deze plek is vanaf de vestingsmuur, waar ik als klein jochie vaak liep als ik bij mijn grootouders in Enkhuizen was. Omdat ik niet over de muur kon kijken, zat ik vaak op vaders nek. Dat zal ik de arme man nu maar niet meer aandoen ;D
Wat plaatjes van de binnenlopen, nadat de Friesland zich eerst al even kort liet zien bij het doorkijkje naast de kalkovens. De plaats van het doorkijkje is tevens de plek waar de Friesland aanlegt.
Foto's: © Jeroen Vriend
Vriend:
Nog wat plaatjes van de Friesland tegen het riet en struikgewas.
Vriend:
Op deze foto's is te zien dat er weinig ruimte is om te zwaaien door alle pleziervaart bij het Zuiderzeemuseum. De boegschroef die je op de eerste foto aan het werk ziet, komt dan goed van pas.
Vriend:
Nog een paar uit de categorie 'doorkijkjes'.
Vriend:
De Friesland voer vandaag twee retourtjes i.v.m. het hoogseizoen. De museumstoomtram genereerde vandaag ook voor de Friesland weer een flinke passagiersstroom. De stoomlocomotief 'Bello' heeft inmiddels 1.000.000 kilometers op de spreekwoordelijke teller staan. De meeste hiervan zijn afgelegd op het traject Alkmaar-Bergen aan zee. Bello was de locomotief die onze (mijn vrouw en ik) 'huwelijkstram' trok ruim 6 jaar geleden. Hoe veel nautische mijlen zal de Friesland inmiddels afgelegd hebben?
foto1
foto2
Het feestvarken draagt sinds 16 juli j.l. het predicaat '1 miljoen kilometer kampioen'. Sorry voor de matige belichting, het moest schuin tegen het zonnetje in. Nog een keer sorry voor de off-topic foto, kon het niet laten ;D
foto3
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie