Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
jan kramer:
Tuurlijk,Wim.Helemaal mee eens.Wat de Friesland betreft mogen we onze handen dichtknijpen.
Helemaal als je bedenkt dat je lot ook de bodem van een vage Afrikaanse haven kan zijn...
willem boot:
--- Citaat van: Wim Vink op 27 mei 2010, 09:32:47 ---
--- Citaat van: jan kramer op 27 mei 2010, 00:16:09 ---En toch moet ik er nog steeds aan wennen:een zoetwaterFriesland tegen riet-en struikgewas... 't klopt gewoon niet...
--- Einde van citaat ---
Dat gevoel bekroop mij ook een moment. Anderzijds moeten blij en realistisch zijn: op deze manier blijft het schip bewaard en is in goede handen.
Menig schip haalt die leeftijd niet of krijgt zo'n kans op overleven niet.
Anderzijds kun je niet alles bewaren. Gelukkig hebben we de foto's nog............
--- Einde van citaat ---
Inderdaad, de 'Friesland' wordt goed verzorgd. Gisteren zag ik toevallig in Zwolle de 'Jan Willem' liggen, dat is de ex- 'Oosterschelde' die eind jaren '50 in charter voor Doeksen voer. Die was al behoorlijk verpest, nu is ook de top van de schoorsteen afgesneden. Jammer genoeg geen camera mee.
IALA:
--- Citaat van: willem boot op 28 mei 2010, 11:09:54 ---Gisteren zag ik toevallig in Zwolle de 'Jan Willem' liggen, dat is de ex- 'Oosterschelde' die eind jaren '50 in charter voor Doeksen voer. Die was al behoorlijk verpest, nu is ook de top van de schoorsteen afgesneden. Jammer genoeg geen camera mee.
--- Einde van citaat ---
Kom er bijna dagelijks langs zal is kijken of ik van de week tijd heb om een foto te maken.
Vriend:
Vandaag had ik eindelijk weer eens tijd om de Friesland in Medemblik op de foto te zetten. Het weer werkte in ieder geval goed mee. Opvallend veel passagiers aan boord voor de richting Enkhuizen-Medemblik.
Foto's: © Jeroen Vriend
Vriend:
Nog wat foto's van de Friesland aan de steiger bij het station van de Museumstoomtram in Medemblik.
Foto's: © Jeroen Vriend
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie