Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
--- Citaat van: dageraad op 30 september 2009, 19:58:10 ---In het Behouden Huys vond ik de volgende opname, gemaakt door Frans Schot in de vroege jaren zeventig van de vorige eeuw, het bovendek van de Friesland, op een rustige overtocht, dus waarschijnlijk ergens in de winter
Pieter
--- Einde van citaat ---
Een tijdje geleden plaatste Pieter een fraaie plaat van het bovendek van de Friesland. Zelf heb ik gisteren vanaf dezelfde plek een foto gemaakt. De dekhuisjes voor de trappen zijn gewijzigd. Die aan bakboordzijde is verdwenen, je ziet links onderin de lasnaad zitten in het dek. Die aan stuurboordzijde is verplaatst naar achter de schoorsteen, dat zie ik nu voor het eerst. Verder is het houten dek verdwenen, zijn er banken aan de reling gemaakt en ontbreekt tegenwoordig het 'hoedje' van de schoorsteen.
Vriend:
Soms maak je een foto en bestempel je deze in eerste instantie als mislukt. Als je er dan een tijdje naar kijkt, kom je uiteindelijk tot een andere conclusie. Deze foto nam ik afgelopen zaterdag op de Friesland door het raam aan de achterzijde van het stuurhuis. Hierdoor zit er een waas over de foto wat een mooi effect geeft met het glimmende koper binnen. Rechts en rechtsonder zie je in de weerspiegeling de klinknagels van de buitenzijde van het stuurhuis. En dat allemaal per ongeluk.
natureboy:
Leuk om de situatie na een kleine veertig jaar te vergelijken, Jeroen, de opname die bij dit bericht gaat, is gemaakt door mevr Simons in de zomer van 1971, de Friesland loopt de haven binnen en juist vanuit deze hoek vind ik dat de lijn van het schip er prachtig uitkomt. De oude hellingschuur en de oude zeevaartschool zijn gesloopt.
Pieter
Vriend:
Vandaag een prachtige dag met veel pleziervaart op het IJsselmeer. De Friesland is net vertrokken vanuit Medemblik met ongeveer veertig passagiers aan boord.
Vriend:
De dammen die je op de tweede en de derde foto ziet, liggen voor de jachthaven bij het Regatta Center Medemblik.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie