Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
Vandaag was de 'seizoensopener' voor de Friesland, de eerste dag van de dienstregeling voor 2010. Een mooie gelegenheid om vanuit Enkhuizen mee te varen. Een beetje grauw weer met een fris windje, lekker weer om te varen. Ik heb al heel wat foto's gemaakt en ben al heel wat te weten gekomen over dit schip, maar was nog nooit meegevaren! :-[ Nog even gezellig staan kletsen met de reder zelf in de stuurhut en vooral veel foto's gemaakt natuurlijk.
Vriend:
Een kijkje in de zijgangen die bij Doeksen kort na de indiensttreding eerst werden dichtgemaakt met zeildoek en later dichtgelast met panelen met daarin ramen in rubbers. Reden voor het dichtmaken van de zijgangen was het buiswater. Nu zijn ze weer open en zijn de staanders allemaal weer teruggeplaatst. Prima voor op het IJsselmeer en leuker voor de passagiers omdat je nu vlakbij het water komt.
Vriend:
Foto's van het bakdek inclusief de bel. Ook zie je links de uitlaat van de boegschroef aangedreven door een DAF 615. Het stukje verschansing van voor de salon van bovenaf gezien. Kijk op de laatste foto eens naar de afwerking van het stuurhuis en vergelijk dat eens hiermee: http://51980166.nl.strato-hosting.eu/forum/index.php?topic=48.msg18254#msg18254
Als je begrijpt wat ik bedoel.......
Vriend:
Nog wat foto's genomen op het bovendek, inclusief wat details van de verlichting.
Vriend:
Nog wat foto's van en vanaf het achterdek. De trappen aan de achterzijde zijn later aangebracht, ik moet zeggen dat hel wel erg praktisch is. De trappen zijn breed en niet zo steil.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie