Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (47/127) > >>

Vriend:
Bedankt voor de tips Redmer. Ben sinds een paar weken aan mijn derde digitale reflex bezig en ben pas nu begonnen met Photoshop (ja ik weet het, ik loop nogal achter  ;D).

Met jouw tips ben ik met een andere foto aan de slag gegaan. Heb ook de autolevelfunctie gevonden en op de foto losgelaten. Contrast flink opgevoerd, de schaduwen iets opgehaald en meer ruis toegevoegd. Het is me niet echt gelukt om het wit goed op te halen, maar wellicht ligt dat aan het origineel. Het snorretje op deze foto was op het origineel al wat donker en is bij de Friesland nooit zo fors geweest als bij bijvoorbeeld de oude Oost-Vlieland met de Caterpillar.

PiebeJanMan:
Alweer een stuk beter. Alleen jammer dat er zoveel ruis in het zwart zat, vooral van die witte puntjes, dat was in de analoge wereld natuurlijk nooit zo...

Wim Vink:
Wat mij betreft laten we de digitale foto's digitaal en gaan we niet proberen er een analoge afbeelding van te maken, hoe goed bedoeld ook.
Analoge foto's zijn, mits analoog afgedrukt, nog steeds "warmer" dan de digitale. Maar de huidige digitale technieken worden dagelijks verbeterd; de resultaten ook.
Overigens zou ik niet meer terug willen naar de tijd van de doka. Warm en stinkend hokje met de walm van chemicalien. Tijdrovend, omdat je na afloop alles moest opruimen en foto's moesten drogen. Het is pure nostalgie, maar het werken met de pc vind ik een stuk aangenamer.
Back on topic.

Vriend:
Helemaal mee eens Wim, hoewel digitaal prachtig is en heel gemakkelijk werkt, heeft een analoge foto zijn eigen voordelen en charme. Wel vind ik digitale foto's door de scherpte erg mooi in zwart-wit of sepia als je schepen fotografeert. Dit topic heet Friesland (1) en voordat het een photoshop topic wordt, gaan we verder met 'gewone' foto's. Deze twee maakte mijn vrouw op 22 mei 2009. De Friesland die zojuist koers heeft gezet richting Enhuizen met een goede score qua passagiersaantal. Bij mooi helder weer zien wij West-Friezen Gaasterland aan de horizon, zoals ook op deze foto's het geval is.

Wim Vink:
Vandaag (17-2-2010) stond er in de NIVO (weekblad Nieuw-Volendam, net zoiets als De Terschellinger) het volgende bericht:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie