Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
natureboy:
Mooie serie foto's Jeroen, het doet me goed om te zien, dat het schip, waarmee ik 40 jaar geleden op Terschelling kwam, nog bestaat en dat er goed voor gezorgd wordt.
Pieter
Jelle Krijthe:
Bij het scannen van een aantal dia-tjes van m`n moeder, kwam ik een aangename verrassing tegen.
Heb de foto wel even bewerkt, heb wat "mastlijnen" (of hoe heten ze) weg gehaald, dit was makkelijker met het bewerken van de kleuren.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IUC8RWLD
natureboy:
Jelle als je de lijnen bedoelt die de mast steunen, dat zijn de stagen, of de verstaging. En dan zijn er nog de vlaggelijntjes, die naam spreekt voor zichzelf.
Pieter
Vriend:
Eerder plaatste ik in dit topic zwart-wit foto's van de Frieland met een hoge ISO-waarde en dus ruis om de foto ouder te laten lijken. Deze foto's kwamen direct van de sensor. Onderstaande foto heb ik in Photoshop nabewerkt. Eerst van kleur naar zwart-wit, dan een klein beetje kleur voor het 'sepiaeffect' en tot slot een beetje ruis dat in Photoshop een mooier korrelig effect geeft dan een hoge ISO-waarde op de camera.
PiebeJanMan:
Je waant je enigszins terug in de tijd. Een mooie witte snor had de foto goed gedaan in ZW. Je had sowieso nog wat contrast toe kunnen voegen; het witte is nog wat dof, eerlijk gezegd. Ook vind ik de ruis in photoshop nog steeds te klein; je krijgt geen willekeurige korrelgroottes, helaas. Daar is ongetwijfeld nog een mooie 3rd party plugin voor te krijgen ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie