Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
De Friesland enkele jaren geleden aan de steiger bij Medemblik. Dit is een scan uit de gemeentegids van Medemlik van vorig jaar. De hekken op de steiger zijn hier nog niet wit geschilderd, dus ik denk dat de steiger op deze foto nog bijna nieuw is. De Friesland heeft hier nog een wit stuurhuis, bruinrood onderwaterschip, enkel glas met klapramen in de salon en nog niet alle staanders van de zijgangen zijn geplaatst.
Een tijdje geleden stond ik met iemand van de Museumstoomtram te praten. Die vertelde dat de dubbele ramen zijn geplaatst omdat de oude ramen nogal besloegen en op die manier het zicht voor de passagiers belemmerden.
Evert Jan:
Ter vergelijking dan maar een gescande dia uit september 1987, de Friesland werkeloos aan de palen
Foto ? Evert Jan Walgaard
groeten,
Evert Jan
Humtidumty:
Tja dan ziet ze er toch goed uit zo werkende ronde Enkhuizen.
Zie ik het trouwens goed dat ze in Ts lag met een paar kapotte ramen?
Evert Jan:
Daar lijkt het wel op, toen mogelijk ook al vandalisme op Ts?
Het valt me trouwens ook op dat er nu een trapingang op het bovendek achterop niet meer aanwezig is.
Mvg,
Evert Jan
Vriend:
Goed gezien Evert Jan, de trapingang op het bovendek aan bakboordzijde (die het meest naar achter geplaatst is) is later verdwenen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de trappen aan de achterzijde die later zijn aangebracht. In het midden aan de achterkant heb je nu twee trapjes vanaf het bovendek naar de salon (vroeger waren daar de davits en het vletje geplaatst), en vervolgens nog een trap naar het benedendek.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie