Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (43/127) > >>

natureboy:
De Friesland was gepavoiseerd in verband met het honderd jarig bestaan van de Zeevaartschool en maakte met re?nisten een speciale reis, de oud leerlingen re?nie vond diezelfde avond plaats op Terschelling.

Pieter

Vriend:
Bedankt voor je aanvulling Pieter. Werd de Koegelwieck (1) hierbij ook ingezet? In het topic Koegelwieck (1) plaatste ik een foto van dezelfde datum. Hierop is de Koegelwieck (1) ook versierd met vlaggen.

natureboy:
voor zover ik het weet, darride de Koegelwieck de gewone sneldienst, maar het was in die warme junidagen van 1975 nogal dorstig weer, dus dat had best wel wat invloed op mijn waarnemingsvermogen. :D :D :D ::)
de Friesland maakte in ieder geval wel een speciale reis, maar die was toen al reserve- boot en de junimaand was toen nog niet zo druk als momenteel. De Midsland kon de dienstregeling  nog wel in zijn eentje af.

Pieter

Vriend:
Altijd een mooi gezicht, de Friesland met daarachter de haringstad. Terschelling heeft de Brandaris, Enkhuizen de Dromedaris. Net als op Terschelling heeft niet alles ongeschonden de tand des tijds kunnen doorstaan. Kijk maar eens naar het gebouw van de visafslag voor de Dromedaris. Ooit een mooi oud pandje, nu volledig geru?neerd met allerlei rare aan- en uitbouwsels. Links naast de Friesland zie je het MS Bep Glasius (1966) dat de veerdienst tussen Enkhuizen en Stavoren onderhoudt.

De Friesland mocht eerder vandaag nog twee keer in actie komen als pakjesboot. Inmiddels zijn de versieringen verwijderd. De foto's zijn vanmiddag genomen vanaf de Houtribdijk bij het invallen van de duisternis.

Vriend:
Nog drie foto's genomen van een iets andere plek. De verlichting van de Dromedaris werd net aangezet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie