Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (35/127) > >>

Vriend:
De Friesland vanmiddag in Enkhuizen vlak voor aankomst.

Wim Vink:
Vanavond vond ik nog een plaatje uit zijn nadagen bij Doeksen.
Op 10 augustus 1984 wordt de Friesland ingezet ter versterking van de vrijdagse bootdienst, WTs Haven.

Foto: © Wim Vink

willem boot:
Mooi plaatje Wim! Ik ben ooit nog eens op een 2' Pinksterdag met de "losse boot"(=zonder passagiers) met dat ding meegeweest. Mijn ouders waren op vakantie op TS en de 'Friesland' had net z'n passagiers in Harlingen afgezet. Ging zonder passagiers terug en ik mocht even mee met Van Suylekom, die toen kaptein was. Als je dan bovenop dek stond in de stuurhut rammelde je kunstgebit (dat ik nog steeds niet heb) vanzelf je kop uit. Je stond op een lege boot zowat vijf centimeter op-en-neer te dansen als-ie even full speed ging. Het was wel een mooi bootje, maar het had ook z'n beperkingen.

Wim Vink:
Op 22 augustus 1981 vaart de Friesland in de verte achter de Midsland aan, Blauwe Slenk.

Dia: © Wim Vink

Wim Vink:
Als rederij Gebhard dat petje bovenop de schoorsteen weer eens terug kon restaureren, ziet de Koningin van de Waddenzee er weer een stukje origineler uit. Maar ja, de inhoud van de portomonnee bepaalt dikwijls de mogelijkheden.
(En wij blijven hobbyisten en soms stuurman aan de wal :).)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie