Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Friesland - 1956
Vriend:
Een zeldzame foto van de Friesland met zeildoek langs de gangboorden. Ze zijn ook maar ongeveer een jaar gebruikt dus logisch dat daar niet zoveel foto's van zijn.
arthur:
Deze plaat kreeg ik van een maat, die in Puttershoek aan de Oude Maas woont. Deze WTK, Bernard Rijnhout, maakte de foto in 1993. Opvallend is, dat de neergelaten voormast (vanwege de bruggen) toen nog wel kleurden met de accomodatie van het schip, terwijl deze nu bruin is. Gelukkig hebben ze dat foeilelijke "dak" eraf gehaald.
Vriend:
Die afschuwelijke tent heb ik eerder in dit topic gezien toen de Friesland even terug op Terschelling was. Er hing toen ook zeildoek aan de reling met de tekst 'Rondvaarten Oosterschelde'. Ik zie trouwens een G op de boeg, is dat de G van Gebhard? Het schip is toch pas in 1996 in het bezit van Gebhard gekomen?
De bruine mast mag dan niet origineel zijn, ik vind het niet verkeerd staan. Alle deuren in het schip zijn ook bruin dus daar kleurt het wel weer goed bij.
Vriend:
Dat is inderdaad de foto die ik bedoelde, dankjewel!
Vriend:
De Friesland vandaag in Medemblik. Op de eerste foto zie je ook de loc 7742 van de Nederlandsche Spoorwegen 'Bello' die dit jaar de 95e verjaardag viert. De museumstoomtram had met de lange houten wagons voor deze tram het mooiste materieel ingezet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie