Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Friesland - 1956

<< < (4/126) > >>

Wim Vink:
Circa 1960 was het ook mooi weer en stond er veel volk op de haven. Niet tussen hekken, zoals in 2006, maar in bedwang gehouden door politie te paard. De Vlieland (net zichtbaar) doet ook dienst op Ts, dus de oude Schellingerland zal de dienst op Vlieland wel hebben waargenomen.
Een ansichtkaart uit de collectie van Tjeb Cupido.

Humtidumty:
Enig idee waarom de Vlieland op Terschelling werdt ingezet i.p.v. de Schellingerland?
De Scherllingerland had toch meer capaciteit dan de Vlieland lijkt me.

Wim Vink:

--- Citaat van: Humtidumty op 27 juli 2006, 13:55:00 ---Enig idee waarom de Vlieland op Terschelling werdt ingezet i.p.v. de Schellingerland?
De Scherllingerland had toch meer capaciteit dan de Vlieland lijkt me.

--- Einde van citaat ---

Die extra capaciteit had het eiland Vlieland tijdens zomerse zaterdagen net nodig.
Ik kan me herinneren dat de Schellingerland zelfs als extra boot naar Vlieland voer. Dat was nog voor de komst van de Oost-Vlieland in 1962. Zoals bekend werd de Schellingerland in 1963 afgevoerd.

Terschelling kon begin jaren 60 de passagierstroom het hoofd bieden met de Friesland, Oosterschelde (in charter), Holland en de Vlieland (soms) of Schellingerland. En als het echt nodig was voer de Stortemelk ook naar Harlingen (zelf 1x waargenomen).
Uiteraard kunnen echte eilanders het veel beter vertellen, want die konden de hele zomer de inzet waarnemen. Ik maar circa 3 a 4 weken.

marlyse:
ik heb nog een foto, van de friesland 1.
groet marlyse.

PiebeJanMan:
Ja dit zag ik laatst op regioned (sammenvatting nieuws regionale omroepen). Ook beelden van de Friesland. Ik zou dit opnemen, maar de computer werkte niet mee....

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie